250 kg ładowności w Iveco Daily – na wadze wyszło 6950 kg

250 kg ładowności w Iveco Daily – na wadze wyszło 6950 kg

Bydgoskie ITD zatrzymało chłodnię na podwoziu Iveco Daily. Bus z 3,5-tonowym DMC miał 250 kg ładowności… Sprawdziłem, Fiat 126p mógł zabrać więcej!

Zaczęło się od tego, ze inspektorzy z oddziału w Inowrocławia zatrzymali w środę 9 sierpnia na drodze krajowej nr 15 w pobliżu miejscowości Suchatówka czerwone Iveco Daily.

Nie ma co tu ukrywać, że na „Krokodylki” taki widok działa jak płachta na byka. I nie chodzi tu o krwisty kolor nadwozia tylko o Ivonkę na bliźniakach.

Reklama

Zobacz też: Międzynarodówka na gaz – VW T4 z kurnikiem i przyczepką

Po weryfikacji rzeczywistej masy pojazdu na wagach najazdowych wyszło, że mający w dowodzie rejestracyjnym 3500 kg DMC bus waży dokładnie 6950 kg. Oczywiście były i cięższe przypadki – dosłownie i w przenośni.

Jednak wbita w dowód ładowność po prostu rozkłada na łopatki. Ok, niejednokrotnie słyszałem już opinie, że transport się nie opłaca i żeby jednak dało się z niego żyć, to trzeba trochę pokombinować. No i są tacy, co trochę przekombinowali…

No bo jak inaczej nazwać taką sytuację, kiedy 3,5-tonowa (papier u diagnosty wszystko przyjmie) chłodnia ma tylko 250 kg ładowności?

Sprawdziłem i wyszło, że Fiat 126p, czyli znany chyba każdemu Maluch, ładowności miał 320 kg.

No, ale z drugiej strony ile może na pusto ważyć Iveco Daily IV na bliźniakach i ze sporej wielkości zabudową wyposażoną w dwuskrzydłowe boczne drzwi? Pod 3,5 tony pewnie, więc coś trzeba było jednak na stacji diagnostycznej wpisać w sekcji ładowność. Tak dla zasady…

Zobacz też: Test: MAN TGE 3.140 – dostawczy superMAN? (wideo, zdjęcia)

W każdym razie zatrzymana przez ITD chłodnia nie pojechała dalej w trasę. Jednak nie przez symboliczną wręcz ładowność, ale przez zły stan techniczny trafiła na parking depozytowy, a kierowca trzymał mandat karny.

PS: Na zdjęciu obok widać też Renault Mascott z kurnikiem na dachu, które też miało lekką nadwagę, bo ważyło „tylko” 6700kg. Inspektorzy także musieli skierować tego busa na parking, bo kierowca nie miał możliwości zorganizowania przeładunku nadmiaru towaru na inny pojazd.

Źródło zdjęć: WITD Bydgoszcz

Podziel się: