Do kupienia jest 3-osiowy Żuk z podnoszoną osią wleczoną i skrzynią ładunkową z funkcją 3-stronnego wywrotu. Ktoś chętny?
W serwisie olx.pl pojawiło się niezwykle kuszące ogłoszenie dotyczące sprzedaży SAM-a (czyli pojazdu zbudowanego samodzielnie), z kabiną i wieloma innymi podzespołami z Żuka.
Według opisu pojazd zbudowano w 2008 roku i posiada wszystkie niezbędne dokumenty do poruszania się po publicznych drogach (sprawdziłem i OC jest ważne).
Niestety sprzedający nie podał żadnych szczegółów dotyczących budowy tego SAM-a, ale wiadomo, że tylna wleczona oś za bliźniakami jest podnoszona, co nawet widać na załączonych zdjęciach.
Z opisu anonsu wyczytać można, że fabryczną jednostkę Żuka zastąpiła konstrukcja Isuzu o pojemności 2.5 litra oraz mocy 75 KM. Nie wiem czy w tym wypadku chodzi o wolnossącą jednostkę stosowaną w pick-upie Isuzu Campo, bo sprzedający pisze, że pochodzi „z modeli budowlanych”.
Do tego zabudowę skrzyniową z burtami o wysokości 500 mm można kiprować na trzy strony a napęd hydrauliki pochodzi z przystawki odbioru mocy przy skrzyni biegów.
Uczciwie sprzedający wspomina, że SAM/Żuk jest niesprawny, gdyż „albo sprzęgło się zepsuło lub cięgno od wybieraka”.
Czy zatem ktoś wśród szanownych Czytelników dokończy ten arcyciekawy projekt, który w latach powiedzmy 80-tych mógłby być serią powiedzmy 5-tonowych wariantów Żuka? Bo jak dla mnie ta sztuka wygląda jak powiedzmy miniatura Jelcza „316-tki” 🙂
No bo niestety, z prototypu Żuka A-08 pokazanego w 1958 roku nic nie wyszło a miał mieć 1500 kg ładowności.
W każdym razie tradycyjnie na koniec: jeżeli jesteś zainteresowany tym 3-osiwym Żukiem, to bezpośredni link do ogłoszenia znajduje się TUTAJ.
Źródło zdjęć: olx.pl