Niemiecki BAG będzie sprawdzać busy do 3,5 tony DMC pod kątem przepisów dotyczących kabotażu – szykują się duże utrudnienia dla polskich przewoźników.
Jak podają niemieckie branżowe media inspektorzy BAG, czyli Federalny Urząd ds. Transportu Towarowego, będzie sprawdzać busy do 3,5 tony DMC pod kątem przepisów dotyczących kabotażu.
Zobacz też: Jak dobrać odpowiednią zabudowę do auta dostawczego?
Według BAG zasady wykonywania kabotaży w Unii Europejskiej, które opierają się o Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1072/2009, pozwalają na wykonywanie transportu kabotażowego tylko w ciągu do trzech przewozów kabotażowych w ciągu maksymalnie 7 dni na wykonanie wszystkich zleceń w ramach kabotażu na terenie Niemiec.
Zobacz też: Kabotaż busami do 3,5 tony – sprawdź jakie są aktualne przepisy
Co to oznacza dla setek, jak nie tysięcy polskich firm przewozowych świadczących międzynarodowy transport towarów busami do 3,5 tony?
W Niemczech za nieprzestrzeganie regulacji dotyczących kabotażu grozi firmie wykonującej przewóz towaru nawet 2 000 euro a kierowcy busa kolejne 100 euro. I chodzi tu o pojedyncze wykroczenie.