Reklama

Bus przeciążony a kierowca z zatrzymanym prawem jazdy

Bus przeciążony a kierowca z zatrzymanym prawem jazdy

To historia w stylu: zaczęło się od ściągnięcia Dajlaka na wagi. A potem wyszło, że bus jest przeciążony a kierowca nie posiada uprawnień.

Nie chcę być złośliwy (no dobra, jestem złośliwy osiągając level expert), ale mam wrażenie, że ostatnio to albo spora część kierowców jeżdżących zarobkowo busami potraciła prawa jazdy, albo wręcz pracodawcy w ogłoszeniach o pracę piszą, że szukają po prostu chętnych. I nie pytają już o posiadane uprawnienia do prowadzenia pojazdów.

Ok, wiadomo, że po tym jak ktoś okazał blankiet prawa jazdy szefowi już na drugi dzień mógł go nie mieć. Zresztą sam blankiet nie jest potrzebny podczas kontroli, aby np. policja czy Straż Graniczna czy ITD zatrzymały zdalnie uprawnienia w systemie CEPiK.

Reklama

W każdym razie przejdźmy do meritum, czyli do zatrzymania Iveco Daily na bliźniaczych kołach tylnej osi oraz z windą samozaładowczą, do którego doszło w środę 10 maja na drodze wojewódzkiej nr 521.

Prowadzący czynności inspektorzy ITD w okolicach miejscowości Iława, w związku z podejrzeniem przeładowania białego dostawczaka, poddali go ważeniu.

Przekroczone o 1600 kg DMC to jedno, ale większe problemy będzie mieć kierowca tego Dajlaka za jazdę pomimo zatrzymanych uprawnień.

Pomiar wykazał, że zarejestrowane z 3,5-tonowym DMC busa, którym przewożono części do kompresorów, realnie osiągnęło masę 5,1 tony, choć wpis w dokumentach pojazdu nie pozwalał na zabranie więcej niż 419 kg.

Ponadto „Krokodyle” zwracają uwagę, że sam nacisk na tylną oś niemal zrównał się całej dopuszczalnej masie całkowitej Ivana, bo wyniósł 3,4 tony.

W trakcie czynności okazało się też, że siedzący za kierownicą dostawczaka mężczyzna ma zatrzymane prawo jazdy.

W związku z powyższym na miejsce kontroli wezwany został patrol policji, która przejęła prowadzącego Iveco do dalszych czynności. Oczywiście kierowca ze strony ITD za przekroczenie DMC ukarany został mandatem karnym.

Źródło zdjęć: WITD Olsztyn

Podziel się:
2

Odpowiedzi

Napisz tu swoją opinię

  1. Asdfh

    5,1 to taka norma przy takim iveco. na blizniakach na tyl i z kilkoma dosatkowymi piorami spokojnie da się wrzucić na to 4tony plus masa auta czyli w sumie wyjdzie ok7 ton

  2. Rafał

    wprowadzić normalne przepisy B do 7,5t DMC i połowa tych nierobów z ITD można się pozbyć.

Komentarze zamknięte.