Krzysiek podesłał ciekawą historię dotyczącą jego służbowej „906-tki”. Otóż czujniki NOx w Sprinterze z OM651 są… niedostępne w Europie.
Zacząć trzeba od tego podczas jednego z wyjazdów Sprinter 316 CDI wyświetlił komunikat o usterce systemu AdBlue oraz o ograniczonej mocy 163-konnego silnika.
W ramach rozwiązania problemu auto trafiło do ASO, gdzie ustalono, że za usterkę odpowiadać mają czujniki tlenków azotu.
W ramach wyceny obejmującej m.in. kontrolę instalacji AdBlue, doradca serwisowy z Mercedes-Benz Warszawa na ulicy Daimlera przedstawił kalkulację dotyczącą wymiany dwóch sensorów NOx przed i za katalizatorem wraz z programowaniem oraz parametryzacją modułu sterującego i kolejnym testem już po montażu całości.
Zobacz też: Silniki OM654 dla Mercedes Sprintera z fabryki w Jaworze
Całość prac opiewać miała na 5028 złotych. To niemało, lecz jeszcze ciekawsza była informacja, że wymagane do naprawy części są niedostępne w Europie a także, że nie można określić terminu dostawy tychże czujników.
Jak na razie historia zakończyła się wizytą w niezależnym serwisie Mercedesa, gdzie udało się znaleźć jeden z czujników NOx a wymiana wraz z częścią kosztowała razem 1680 zł.
Jak na razie „906-tka” jeździ, chociaż – jak to ujął Krzysiek – dalej „sypie błędami” na wyświetlaczu komputera pokładowego.
Źródło zdjęć: Krzysztof
Odpowiedzi
Napisz tu swoją opinię
One wszystkie tak mają, pracuje w firmie gdzie dysponują 15 sztukami 906/907 wszystkie z silnikami 3.0. Błędy NOX to standard, każdy młodszy czy starszy ma czkawkę, nowsze czasem po serwisie ileś tam czasu nie szarpią ale to kwestia 5000km. Pozdrawiam
Komentarze zamknięte.