Reklama

Czujniki NOx w Sprinterze z OM651 niedostępne w Europie

Czujniki NOx w Sprinterze z OM651 niedostępne w Europie

Krzysiek podesłał ciekawą historię dotyczącą jego służbowej “906-tki”. Otóż czujniki NOx w Sprinterze z OM651 są… niedostępne w Europie.

Zacząć trzeba od tego podczas jednego z wyjazdów Sprinter 316 CDI wyświetlił komunikat o usterce systemu AdBlue oraz o ograniczonej mocy 163-konnego silnika.

W ramach rozwiązania problemu auto trafiło do ASO, gdzie ustalono, że za usterkę odpowiadać mają czujniki tlenków azotu.

Reklama

W ramach wyceny obejmującej m.in. kontrolę instalacji AdBlue, doradca serwisowy z Mercedes-Benz Warszawa na ulicy Daimlera przedstawił kalkulację dotyczącą wymiany dwóch sensorów NOx przed i za katalizatorem wraz z programowaniem oraz parametryzacją modułu sterującego i kolejnym testem już po montażu całości.

Zobacz też: Silniki OM654 dla Mercedes Sprintera z fabryki w Jaworze

Całość prac opiewać miała na 5028 złotych. To niemało, lecz jeszcze ciekawsza była informacja, że wymagane do naprawy części są niedostępne w Europie a także, że nie można określić terminu dostawy tychże czujników.

Jak na razie historia zakończyła się wizytą w niezależnym serwisie Mercedesa, gdzie udało się znaleźć jeden z czujników NOx a wymiana wraz z częścią kosztowała razem 1680 zł.

Jak na razie “906-tka” jeździ, chociaż – jak to ujął Krzysiek – dalej “sypie błędami” na wyświetlaczu komputera pokładowego.

Źródło zdjęć: Krzysztof

Podziel się:
1

Odpowiedzi

Napisz tu swoją opinię

  1. gyhu

    One wszystkie tak mają, pracuje w firmie gdzie dysponują 15 sztukami 906/907 wszystkie z silnikami 3.0. Błędy NOX to standard, każdy młodszy czy starszy ma czkawkę, nowsze czasem po serwisie ileś tam czasu nie szarpią ale to kwestia 5000km. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

7 − 3 =