Reklama

Awarie silników w Sprinterach z OM 651 i OM 642

Awarie silników w Sprinterach z OM 651 i OM 642

Wielu użytkowników skarży się na awarie silników w Sprinterach 907 – w OM 651 i OM 642 krzywi się korbowód.

Od pewnego czasu użytkownicy i właściciele Mercedesów Sprinterów 907 informują, że w ich samochodach dochodzi do uszkodzenia jednostek napędowych – chodzi dokładnie o 4-cylindrowe silniki OM 651 oraz 6-cylindrowe OM 642.

Zobacz też: Usterki w nowych Renault Master – klienci skarżą się na ASO

Zazwyczaj pojazdy objęte gwarancją producenta trafiają na serwis ASO, gdzie otrzymują w ramach fabrycznej gwarancji producenta nowe jednostki napędowe.

Powodem tych awarii jest wilgoć zbierająca się w chłodnicy powietrza doładowującego, czyli tzw. intercoolera, która zasysana jest do układu dolotowego a potem trafia do komory spalania.

W przypadku silników OM 651 – jak informują sami użytkownicy uszkodzonych pojazdów – wilgoć dostaje się do 2. cylindra, natomiast w OM 642 woda zasysana jest do 6. cylindra.

W konsekwencji dochodzi do skrzywienia korbowodu na tych cylindrach i unieruchomienia jednostki napędowej.

Zazwyczaj do awarii dochodzi przy niższych temperaturach, a korbowód ulegać ma uszkodzeniu przy próbie odpalenia zimnego silnika.

Zobacz też: Silniki OM654 dla Mercedes Sprintera z fabryki w Jaworze

10-paletowy Mercedes Sprinter Roberta Nowaka miał już dwa razy wymieniany silnik OM 651 – w Finlandii trwało to tydzień, a w Polsce przeszło dwa tygodnie.

– Prowadzę firmę transportową, mam 4 busy na międzynarodówce, ale też sam jeżdżę po Europie Sprinterem 316 CDI z 2019 roku. W Finlandii przy przebiegu 140 000 km doszło do awarii, która skończyła się wymianą całego silnika. Powodem był skrzywiony korbowód 2-go cylindra – wyjaśnia Robert Nowak, przewoźnik z Warszawy.

– Po raz drugi doszło do takiej samej awarii w OM 651 przy przebiegu 240 000 km. Powodem był również krzywy korbowód na 2. cylindrze – opowiada Robert Nowak dodając, że dwukrotna wymiana silnika wyłączyła jego busa z pracy na blisko miesiąc.

Zobacz też: 9 dni czekali na pomoc Volkswagena po awarii Craftera

Sprinter Damiana otrzymał w ramach gwarancji nowy silnik OM 642, ale auto spędziło w serwisie Mercedes-Benz aż miesiąc.

Podobną sytuację w swoim Sprinterze 3.0 V6 jeżdżącym jako pomoc drogowa miał Damian mieszkający na południu Polski.

– Moja 3-litrowa “907-ka” przejechała od nowości 124 000 km, potem doszło do skrzywienia korbowodu. Śmiech na sali, żeby auto za 200 000 zł tylko tyle zrobiło. Wymiana silnika OM 642 na nowy trwała miesiąc, ale nawet nie dostałem auta zastępczego – mówi Damian, właściciel doki z 2019 roku.

O stanowisko w tej sprawie zapytałem przedstawiciela Mercedes-Benz Polska, który potwierdził, że problem z silnikami OM 651 oraz OM 642 jest znany i trwają prace nad jego rozwiązaniem.

– Zaobserwowaliśmy uszkodzenia w niektórych pojazdach. W określonych warunkach, szczególnie przy wysokiej wilgotności i niskich temperaturach, w intercoolerze może gromadzić się woda. Może to prowadzić do pogorszenia procesu spalania w silniku – informuje Piotr Wójcik, marketing communication manager Mercedes-Benz Vans Polska.

– Pracujemy nad rozwiązaniem problemu i oferujemy poszkodowanym klientom pragmatyczne rozwiązania w zależności od indywidualnego przypadku – zaznacza Piotr Wójcik z Mercedes-Benz Vans Polska.

Źródło zdjęć: Czytelnicy dostawczakiem.pl

Komentarze