Reklama

Awarie silników w Sprinterach z OM 651 i OM 642

Awarie silników w Sprinterach z OM 651 i OM 642
Sprinter Damiana otrzymał w ramach gwarancji nowy silnik OM 642, ale auto spędziło w serwisie Mercedes-Benz aż miesiąc.

Podobną sytuację w swoim Sprinterze 3.0 V6 jeżdżącym jako pomoc drogowa miał Damian mieszkający na południu Polski.

– Moja 3-litrowa „907-ka” przejechała od nowości 124 000 km, potem doszło do skrzywienia korbowodu. Śmiech na sali, żeby auto za 200 000 zł tylko tyle zrobiło. Wymiana silnika OM 642 na nowy trwała miesiąc, ale nawet nie dostałem auta zastępczego – mówi Damian, właściciel doki z 2019 roku.

Reklama

O stanowisko w tej sprawie zapytałem przedstawiciela Mercedes-Benz Polska, który potwierdził, że problem z silnikami OM 651 oraz OM 642 jest znany i trwają prace nad jego rozwiązaniem.

Zobacz też: 9 dni czekali na pomoc Volkswagena po awarii Craftera

– Zaobserwowaliśmy uszkodzenia w niektórych pojazdach. W określonych warunkach, szczególnie przy wysokiej wilgotności i niskich temperaturach, w intercoolerze może gromadzić się woda. Może to prowadzić do pogorszenia procesu spalania w silniku – informuje Piotr Wójcik, marketing communication manager Mercedes-Benz Vans Polska.

– Pracujemy nad rozwiązaniem problemu i oferujemy poszkodowanym klientom pragmatyczne rozwiązania w zależności od indywidualnego przypadku – zaznacza Piotr Wójcik z Mercedes-Benz Vans Polska.

Źródło zdjęć: Czytelnicy dostawczakiem.pl

Podziel się: