Reklama

Ducato 2.2 MultiJet3 i zerwany pasek rozrządu. Fiat Professional milczy

Ducato 2.2 MultiJet3 i zerwany pasek rozrządu. Fiat Professional milczy

Kolejny Czytelnik zgłosił problem z zerwanym paskiem rozrządu w Ducato 2.2 MultiJet3. Niestety, Fiat Professional milczy w tej sprawie.

W pierwszej połowie stycznia tego roku pisałem o przypadku Grzegorza, przedsiębiorcy ze Śląska, którego odebrany we wrześniu 2021 roku nowy Fiat Ducato z silnikiem 2.2 MultiJet3 trafił do ASO z zerwanym paskiem rozrządu.

W przypadku Grzegorza skończyło się na naprawie gwarancyjnej pojazdu, choć – jak sam wskazał – przez 2-miesięczny postój w serwisie przybyło tam 5 innych egzemplarzy z awarią rozrządu w Ducato serii 8.

Reklama

Po opublikowaniu na łamach dostawczakiem.pl powyższego materiału z Dukatem Grzegorza, podobną historię podzielił się Patryk.

Przewoźnik mający w swojej flocie 5 starszych Ducato odebrał w lutym 2022 roku najnowszą serię 8 z zabudową międzynarodową na 10 europalet.

I podobnie jak u Grzegorza, w busie Patryka „strzelił” pasek rozrządu zaraz po przekroczeniu 100 000 kilometrów, dokładnie przy 101 000 kilometrów.

Pęknięty pasek rozrządu zaraz po przeglądzie w ASO

Świadczący usługi transportu krajowego Czytelnik dostawczakiem.pl chwali nowy silnik 2.2 MultiJet3 ze względu na cichą pracę oraz niskie spalanie (średnio 9,5 litra na 100 kilometrów), ale spotkała go jakiś czas temu niemiła przygoda pod Piotrkowem Trybunalskim.

Patryk zamówił do swojego Ducato serii 8 m.in. reflektory Full LED, ale narzeka na problemy z bezkluczykowym systemem
Entry and Go.

– Przy niespełna 96 000 kilometrów przebiegu samochód przeszedł przegląd w ASO Fiat Professional i nikt nie zwrócił uwagi na jakiekolwiek ślady zużycia paska rozrządu. Niedługo po serwisie na trasie pod Piotrkowem Trybunalskim doszło do awarii auta – wyjaśnia Patryk, dodając, że jego bus został odholowany do najbliższej autoryzowanej stacji obsługi.

– Pani z serwisu w Piotrkowie stwierdziła, że pasek osprzętu i główny powinien być skontrolowany podczas ostatniego przeglądu i ostatecznie tamtejsze ASO odmówiło naprawy na gwarancji. Wtedy na własny koszt zdecydowałem się na przewiezienie busa do innego autoryzowanego serwisu, który podjął się naprawy gwarancyjnej – dodaje szef firmy transportowej.

W międzyczasie Patryk próbował uzyskać informacje od polskiego przedstawicielstwa marki Fiat Professional odnośnie sytuacji, jaka go spotkała, ale uzyskał jedynie poniższego maila od importera:

Szanowny Kliencie,

Przykładowe warunki trudnej eksploatacji opisane są w instrukcji obsługi strona 296. Warunki eksploatacji w przypadku ciężkiej, wysokiej zabudowy wraz z sypialnią, ze względu na obciążenie silnika, odpowiadają warunkom jak dla holowania przyczepy.

(5) Pasek należy wymieniać co 5 lat lub co 144.000 km. W przypadku uciążliwej eksploatacji pojazdu (holowanie przyczepy, jazda po zakurzonych drogach, szczególnie niekorzystne warunki pogodowe, bardzo surowe lub bardzo wysokie temperatury przez dłuższy czas, jazda po mieście, silnik często/długo na obrotach biegu jałowego) pasek należy wymieniać co 3 lata lub maksymalnie co 60.000 km.

Powyższy mail dosyć mocno zdziwił wieloletniego klienta marki Fiat Professional, który ma we flocie także Ducato z jednostkami Iveco o pojemności 2.3 oraz 3.0 i sobie chwali ich bezproblemową eksploatację.

Tym bardziej, że – jak podkreśla sam przewoźnik – nowe 180-konne Ducato 2.2 MultiJet3 nie uważa, aby auto było eksploatowane w niekorzystnych warunkach.

Oficjalny mail do Fiat Professional bez odpowiedzi

W związku z powtarzającymi się awariami Czytelników dostawczakiem.pl wysłałem 11 stycznia oficjalne zapytanie do Klaudii Dawidko, PR manager marki Fiat Professional, z zapytaniem czy znany jest problem zerwanych pasków zębatych rozrządu w silnikach 2.2 MultiJet3 i czy koncern Stellantis rozważa wprowadzenie akcji serwisowej dla tychże jednostek napędowych.

Po potwierdzeniu, iż mail dotarł do odbiorcy, niestety ostatecznie nie uzyskałem żadnej odpowiedzi zwrotnej dotyczącego awarii w nowych silnikach stosowanych w Ducato od serii 8.

Szkoda, że przedstawiciele Fiat Professional nie zdecydowali się odnieść do ewidentnie istniejącego problemu. Pewnie też z braku odpowiedzi nie ucieszy się sam Patryk, który… czeka na drugiego zamówionego o wiele wcześniej Dukata z silnikiem 2.2 MTJ3. Odbiór busa zaplanowany jest na luty 2023.

Źródło zdjęć: Patryk

Podziel się:
3

Odpowiedzi

Napisz tu swoją opinię

  1. Sebastisn Osowski

    U mnie to same auto przebieg 90000 km i zerwany pasek …..

  2. Tomek

    Cześć, przejechałem 68 000 km od luty 2022 do teraz i też pasek rozrządu zerwany. Auto w serwisie od 07 kwietnia 2023 roku. Tomek, Gdynia

    1. Wojtek

      Moje ducato 2.2 115000 i zerwany pasek niestety przegapiłem serwis przy 90 tys i serwis próbuje podważyć gwarancje choć znają sprawę z wadliwymi paskami. Pomocy może ktoś miał już podobny problem.

Komentarze zamknięte.