Tajemnicza kampania dla Ducato 2.2 MultiJet3 i wymiana paska

Tajemnicza kampania dla Ducato 2.2 MultiJet3 i wymiana paska

Słyszeliście o jakiejś tajemniczej kampanii naprawczej dla Fiata Ducato 2.2 MultiJet3? Czytelnikowi wymieniono pasek rozrządu podczas serwisu.

Napisał do mnie dzisiaj Czytelnik z pytaniem czy słyszałem coś o kampanii 6863 lub 9626, która dotyczy Fiata Ducato z silnikiem 2.2 MultiJet3.

Dochodziły mnie już wcześniej słuchy, że marka Fiat Professional wymienia bez ogłaszania oficjalnej kampanii przywoławczej paski rozrządu na wzmocnione i podobno szersze.

I dzisiaj napisał do mnie jeden z Czytelników, który akurat podczas umówionej wizyty serwisowej przed przebiegiem 50 000 km zobaczył na tzw. zleceniu serwisowym dwie kampanie sfinansowane w ramach gwarancji fabrycznej.

Stosowany od 2021 roku w Fiacie Ducato turbodiesel o pojemności 2184 ccm miewa problem z pękającymi paskami rozrządu, które nie wytrzymują przebiegu 100 000 km. Do tego zdarzają się też wymiany na gwarancji kolektorów wydechowych zapchanych sadzą.

– Wygląda na to, że wymieniono nam sam pasek podobno na wzmocniony, a reszta została stara i dlatego mamy już na swój koszt rozbić cały rozrząd przy 90 000 km – wyjaśnia Czytelnik, który dodaje, że potem sam próbował znaleźć informacje w internecie na temat tych dwóch kampanii 6863 lub 9626, ale niestety nic nie znalazł.

Wygląda więc na to, że koncern Stellantis po cichu wymienia wadliwe paski rozrządu na swój koszt przy okazji umówionych wizyt na serwisie. A na koniec Czytelnik wspomina, że w Ducato pojawiły się już wcześniej drobne usterki.

– Najpierw w fabryce źle dokręcili masę akumulatora, co wyszło po miesiącu użytkowania auta. Potem pojawił się problem z zamkiem tylnych skrzydeł oraz przewodami – dodaje Czytelnik.

Źródło zdjęć: Czytelnik

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

trzynaście + 20 =