Nowe bliźniaki nazywają się Fiat Scudo i Ulysse – kolejny klon typoszeregu K Zero pojawi się w sprzedaży od I kwartału 2022 roku.
Jak już wspominałem na łamach dostawczakiem.pl niebawem z francuskich zakładów Sevelnord nieopodal Valenciennes wyjadą do klientów pierwsze egzemplarze Fiata Scudo i Ulysse.
Konstrukcja średniej wielkości vana (Scudo) oraz minibusa (Ulysse) bazuje oczywiście na konstrukcji K Zero, a więc sprzedawanych od 5 lat modeli Citroën Jumpy i Peugeot Expert, które z czasem doczekały się bliźniaków w postaci Toyoty PROACE i Opla/Vauxhalla Vivaro.
Zobacz też: Test: Toyota ProAce 2.0 D-4D 150 KM – furgon w wersji Medium (wideo, zdjęcia)
Bazujące na platformie EMP2 Fiat Scudo oraz Ulysse dostępne będą nie tylko w wersji furgon czy minibus z 3 rozstawami osi, ale też jako np. platforma z kabiną czy brygadówka.
Wysokoprężne jednostki napędowe o pojemności 1.5 będą mieć moc 100 KM oraz 120 KM, natomiast 2-litrowe turbodiesle występują w wersjach 144 KM oraz 177 KM.
Oczywiście, tak jak i inne wcielenia typoszeregu K Zero, Fiat Scudo oraz Ulysse otrzymają także warianty elektryczne ze 136-konnym silnikiem o maksymalnym momencie obrotowym dochodzącym do 260 Nm.
Bliźniacze konstrukcje można zamówić w dwóch wariantach baterii 50 kWh oraz 75 kWh, więc wszystko na to wskazuje, że i Scudo wraz z pasażerskim Ulysse będą dostępne z takimi zestawami litowo-jonowych akumulatorów.
Zobacz też: Nowe elektryczne furgony Voltia XL z ładownią o pojemności 11 m3
Nowe Scudo pojawić się ma w sieci dealerskiej na przełomie 2021 i 2022 roku, natomiast Ulysse ma być dostępne dopiero w I kwartale przyszłego roku.
I na koniec przypomnę tylko, że marka Fiat Professional oferowała już dostawczaki średniej wielkości o nazwie Scudo opracowane wspólnie z koncernem PSA w latach 1996-2016. Z kolei model Ulysse oferowany był w latach 1994-2002.
Potem w 2016 roku zaprezentowano następcę Scudo, czyli Fiata Talento, który z kolei był klonem Renault Trafic X82, a więc i Opla Vivaro B oraz Nissana NV300.
Źródło zdjęć: Stellantis