W końcu! Fiat Talento MY2020 – nowe silniki 2.0 EcoJet z mocą do 170 KM i system multimedialny współpracujący z aplikacjami Apple CarPlay oraz Android Auto.
Marka Fiat Professional zaprezentowała pierwsze informacje dotyczące zmodernizowanego modelu Talento.
Produkowany wspólnie z Renault Trafic i Nissanem NV300 we francuskich zakładach w Sandouville Fiat Talento otrzymał teraz jednostki napędowe spełniające nowe normy Euro 6d-Temp.
W ofercie pozostanie jednostka 1.6 EcoJet Turbo o mocy 95 KM z układem Start&Stop, która generuje 260 Nm.
Następny w gamie jest już silnik 2.0 EcoJet, który dostępny jest w wariantach 120 KM (320 Nm), 145 KM (350 Nm) oraz 170 KM (380 Nm).
Zobacz też: Test: Fiat Talento Kombi 1.6 EcoJet 145 – z Twin Turbo (zdjęcia, wideo)
Wszystkie większe turbodiesle wyposażono w elektronicznie sterowaną turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, która ma działać płynniej i zapewniać większą elastyczność na niskich obrotach.
Maksymalny moment obrotowy w turbodieslach o pojemności 1598 ccm i 1997 ccm uzyskiwany ma być przy 1500 obr./min. Oczywiście wszystkie silniki są wyposażone w układ SCR z AdBlue.
Ponadto nowy system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym może współpracować z aplikacjami Apple CarPlay oraz Android Auto.
Przykładowo kierowcy mający smartfona z systemem operacyjnym Android mogą teraz połączyć swój telefon z systemem multimedialnym Talento, który będzie na centralnym ekranie wyświetlać np. Google Mapy czy odtwarzać z głośników auta muzykę wgraną na smartfona.
Zobacz też: Test: Ford Tourneo Custom 2.0 EcoBlue – sportowy bus (wideo, zdjęcia)
Zauważyłem też, że dotychczas Fiat Talento miał ładowność do 1249 kg. Teraz w oficjalnym komunikacie podają, że to już 1266 kg, czyli o 17 kg więcej!
Co ciekawe, Renault już w kwietniu 2019 roku podało informację o tym, że do Trafica montowane będą turbodiesle o pojemności 2 litrów, ale przy okazji wprowadzenia nowej gamy jednostek napędowych zadbano również o lekki facelifting przodu auta.
Zobacz też: Facelifting Renault Trafic X82 – z silnikiem 2.0 dCi i przekładnią EDC
W przypadku produkowanego od połowy 2016 roku Talento nie zdecydowano się na zmiany na zewnątrz (ja przynajmniej ich nie widzę a i w materiałach prasowych nic o tym się nie wspomina).
Nie mówi się też nic o tym, że ta najmocniejsza 170-konna jednostka 2.0 EcoJet będzie dostępna z 6-stopniową automatyczną przekładnią, bo taka występuje w topowej wersji silnikowej Trafica. No chyba, że w Talento będzie inaczej 😉
Źródło zdjęć: Fiat