Reklama

Facelifting Renault Trafic X82 – z silnikiem 2.0 dCi i przekładnią EDC

Facelifting Renault Trafic X82 – z silnikiem 2.0 dCi i przekładnią EDC

Produkowana od 2014 roku III generacja Renault Trafic przeszła facelifting. Typoszereg X82 otrzymał m.in. silniki 2.0 dCi oraz automatyczną przekładnią EDC.

Przy okazji zaprezentowania odświeżonej wersji Renault Master III, francuska marka pochwaliła się też zmodernizowanym modelem Trafic X82.

Zobacz też: Renault Master 2019 – silniki, dane techniczne i wyposażenie

Reklama

Tak jak dotychczas Trafic X82 będzie występował w wersjach furgon (od L1H1 do L2H2), ale także jako platforma do zabudowy czy służący do przewozu pasażerów minibus.

Wytwarzany we francuskich zakładach w Sandouville samochód dostępny będzie w 275 wersjach.

Wśród nich oczywiście znajdzie się furgon, osobowe kombi czy luksusowo wykończona odmiana SpaceClass do przewozu VIP-ów.

Z zewnątrz uwagę zwracają przede wszystkim nowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED w kształcie litery C.

Ponadto styliści Renault w ramach faceliftingu zmienili nieco wypełnienie grilla „X82-ki”.

Zobacz też: Test: Opel Vivaro Tourer – minibus klasy business? (wideo, zdjęcia)

Odświeżona kabina Renault Trafic 2019 otrzymała m.in. nowe gałki zmiany biegów czy ozdobne chromowane elementy na desce rozdzielczej.

W środku Renault Trafic 2019 znajdziemy lekko odświeżoną deskę rozdzielczą z ozdobnymi chromowanymi elementami m.in. wokół otworów nawiewów czy drążka zmiany biegów.

Do tego prowadzono nową tapicerkę a na liście wyposażenia dodatkowego znalazło się np. cyfrowe radio DAB.

Największe zmiany zaszły jednak pod maską. Dotychczas stosowane silniki o pojemności 1.6 dCi zastąpione będą jednostkami 2.0 dCi o mocach od 120 do 170 KM wykorzystując pojedyncze turbo ze zmienną geometrią łopatek (tzw. VTG).

Zobacz też: Mercedes-Benz eVito – pierwsza jazda elektrycznym W447

Nowa dwusprzęgłowa skrzynia EDC dostępna ma być w dwóch najmocniejszych wersjach Renault Trafic – 2.0 dCi 145 oraz 2.0 dCi 170.

Topowy 2-litrowy turbodiesel dysponować ma maksymalnym momentem obrotowym dochodzącym do 380 Nm, co oznacza przyrost w stosunku do aktualnie oferowanej wersji 145 dCi aż o 40 Nm.

Co ważne, poza standardową 6-biegową manualną skrzynią dwie najmocniejsze odmiany będą występować z automatyczną dwusprzęgłową przekładnią EDC (z ang. Efficient Dual Clutch).

Według zapowiedzi wersja 2.0 dCi 145 KM ma być o oszczędniejsza nawet o 0,6 litra na 100 kilometrów (cykl NEDC).

Jak na razie Renault Polska nie podało informacji, kiedy odświeżony Trafic pojawi się na polskim rynku, ani jakie będą jego ceny.

Źródło zdjęć: Renault

Podziel się: