Oto najnowszy Opel Movano 2019 – facelifting i nowe systemy wspomagające to tylko część zmian, jakie wprowadzono w największym z dostawczych modeli Opla.
Niecały miesiąc po oficjalnej prezentacji zmodernizowanego Renault Master, należący do koncernu PSA Opel zaprezentował odświeżone Movano.
Zobacz też: Renault Master 2019 – silniki, dane techniczne i wyposażenie
Produkowany od 2010 roku Opel Movano (typoszereg X62) to ciągle wspólna z Masterką konstrukcja, która dalej produkowana będzie w zakładach w Batilly we Francji.
Co prawda od końca 2021 roku Groupe PSA zapowiedziało, że ich duży model dostawczaka będzie produkowany w Gliwicach, co może oznaczać (oficjalnego stanowiska ciągle nie ma), że francuski koncern zdecyduje się na stworzenie własnej konstrukcji.
W każdym razie Opel Movano 2019 doczekał się pierwszy raz od 2010 roku stylistycznego liftingu. Zmiany dotyczą przeprojektowanego grilla oraz nowymi reflektorami ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED.
Zobacz też: PSA będzie produkować duże dostawcze auta w Gliwicach
W oficjalnym komunikacie wspomina się także o znacznych zmianach w kabinie Movano 2019.
Nowa deska rozdzielcza to oczywiście niemal identyczny projekt z odświeżonej Masterki.
Zatem poza innymi wlotami nawiewów, zestawem wskaźników, czy gałką zmiany biegów, znajdziemy tam też m.in. 22 schowki, w tym szuflada FlexTray przed pasażerem o pojemności nawet 10,5 litra (zmieszczą się tam np. dokumenty w formacie A4).
Wśród nowości znaleźć można m.in. opcjonalny 7-calowy dotykowy ekran na środku deski rozdzielczej współpracujący z debiutującym systemem multimedialnym Navi 50 IntelliLink Pro – jest on kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.
Zobacz też: Iveco Daily 2019 – silniki, dane techniczne i wyposażenie
W najnowszym Movano na liście opcji znajdzie się także ładowarka indukcyjna umożliwiająca bezprzewodowe ładowanie smartfonów.
Nowy Opel Movano 2019 na słupkach B i D (w przypadku nadwozia furgon) otrzymał nowe uchwyty ułatwiające wsiadanie oraz wysiadanie, a oświetlenie LED poprawia widoczność w tylnej części ładowni.
Co ważne, już w standardzie najnowsze Movano otrzymać ma asystenta jazdy przy bocznym wietrze. Na liście asystentów pojawił się też system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu uaktywnia się przy prędkości powyżej 30 km/h.
Wykrycie niezamierzonego przemieszczania się na sąsiedni pas ruchu jest sygnalizowane alarmem akustycznym i zapaleniem się kontrolki ostrzegawczej w zestawie wskaźników.
Przednie i tylne czujniki parkowania ułatwiają ten manewr. Przy prędkości nieprzekraczającej 12 km/h ultradźwiękowe czujniki wykrywają przeszkody przed i za pojazdem, a system ostrzega kierowcę sygnałem akustycznym i kontrolką w zestawie wskaźników. W samochodach z systemem multimedialnym obraz zza pojazdu jest wyświetlany na 7‑calowym ekranie.
Zobacz też: Opel Combo Cargo z napędem 4×4 od firmy Dangel
W komunikacie nie podano żadnych informacji o jednostkach napędowych, ale skoro w bliźniaczej konstrukcyjnie silniki M9T przeszły modernizację, to i w Movano także będą montowane te same jednostki.
Oznacza to, że każda z oferowanych jednostek musi już spełniać normę spalin Euro 6d-TEMP. Do tego najmocniejszy wariant 2.3-litrowego turbodiesla osiągać ma już 180 KM i 400 Nm (dotychczas było to 170 KM oraz 380 Nm).
Jak na razie Opel Poland nie poinformował o tym kiedy odświeżone Movano zawita na polski rynek, ani czy cena auta zmieni się w stosunku do obecnie oferowanej wersji.
Źródło zdjęć: Opel