Reklama
Iveco

Iveco Daily 2019 – silniki, dane techniczne i wyposażenie

Iveco Daily 2019 – silniki, dane techniczne i wyposażenie

W Turynie zaprezentowano nowe Iveco Daily 2019. Samochód otrzymał m.in. zmodernizowane silniki, nowe układy bezpieczeństwa i system multimedialny.

Iveco Daily 2019 zaprezentowano w parku przemysłowym CNH w Turynie we Włoszech, ale nie jest to całkowicie nowa generacja, a raczej większa modernizacja.

Zobacz też: Iveco świętuje 40-lecie rozpoczęcia produkcji pierwszej generacji Daily

Najnowsza wersja Daily 2019 dalej produkowana będzie w zakładach Iveco w Suzzara we Włoszech oraz w hiszpańskiej fabryce w Valladolid.

Daily 2019 – gama silnikowa

Iveco Daily 2019 tak jak dotychczas oferowane będzie z dopuszczalną masą całkowitą od 3,3 do 7,2 tony. Klienci będą także mogli zamówić wersje z pojedynczymi lub bliźniaczymi kołami na tylnej osi. Na zdjęciu nowe Daily z pojedynczą kabiną i zabudową skrzyniową.

Według oficjalnych informacji gama silnikowa składać się ma ze znanego już turbodiesla o pojemności 2.3 oraz 3.0 litra, które spełniać będą normę emisji spalin Euro 6D/Temp.

Mniejszy silnik F1A o pojemności 2287 ccm litra i mocy od 116 KM do 156 KM będzie dostępny zarówno w wersji z homologacją Light Duty (homologacja N1) oraz Heavy Duty (homologacja N2).

W przypadku jednostki F1A fabrycznie wyposażona została ona w system Stat&Stop, także w odmianie z 8-stopniową automatyczną przekładnią Hi-Matic.Do tego wprowadzono nową sterowaną elektronicznie turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VGT), która jest elastyczna i zarazem wydajna.

Zobacz też: Iveco Daily Blue Power – relacja z jazd ekologicznymi dostawczakami

Przeprojektowana kierownica jest teraz mniejsza i może być wyposażona w przyciski do obsługi m.in. systemu multimedialnego. Wieniec kierownicy został też lekko spłaszczony u dołu, co korzystnie wpłynąć powinno na przestrzeń nad kolanami kierowcy.

W ramach modernizacji silnik 2.3 otrzymał również nowy alternator 220A (12V) pozwalający uzyskać mniejsze zużycie paliwa.

Większa jednostka napędowa F1C o pojemności 2999 ccm występować ma w trzech wersjach mocy od 160 KM poprzez 180 KM do 210 KM (wcześniej bazowa wersja silnika miała 150 KM, a najmocniejsza 205 KM).

W ofercie nie zabraknie również jednostki F1C przystosowanej do spalania sprężonego gazu ziemnego (wersja Natural Power).

Według oficjalnych danych udoskonalone jednostki napędowe mają być o 10% oszczędniejsze a większa miska olejowa pozwala na wydłużenie przebiegu między przeglądami do 60 000 km.

Nowy wygląd, wyposażenie, układy bezpieczeństwa oraz system multimedialny

Przeprojektowany zestaw wskaźników nowego Iveco Daily ma teraz m.in. inne wskaźniki poziomu paliwa oraz temperatury płynu chłodzącego.

Z zewnątrz styliści Iveco nie pokusili się na rewolucyjne zmiany w stylistyce nadwozia. Zmieniony grill “schodzi” teraz zdecydowanie niżej do przeprojektowanego zderzaka, który składa się z trzech elementów – w przypadku drobnych stłuczek zamiast całego zderzaka można wymienić tylko uszkodzoną sekcję.

Co ciekawe, nowa atrapa dzięki wykorzystaniu tłoczenia na gorąco w procesie produkcji ma być bardziej odporna na uszkodzenia chroniąc chłodnicę, ale też zapewniając lepszą wentylację komory silnika.

Nowe światła LED mają większą o 15% wiązkę światła a system monitorowania ciśnienia w oponach w czasie rzeczywistym jako jedyny pojazd w swojej klasie dostępny jest w odmianach z kołami pojedynczymi oraz bliźniaczymi.

Zobacz też: Przetestuj nowego Mercedesa Sprintera z dostawczakiem.pl

Nowy system informacyjno-rozrywkowy Hi-Connect oferuje możliwość połączenia z urządzeniami mobilnymi poprzez aplikację Apple Car Play oraz Android Auto.

Przeprojektowana deska rozdzielcza otrzymała kolorowy wyświetlacz TFT a system multimedialny Hi-Connect obsługiwany przez 7-calowy ekran dotykowy oferuje m.in. obsługę głosową, ale też wyświetla obraz z kamery cofania.

Elektryczne wspomaganie kierownicy pozwoliło na wprowadzenie układu Lane Keeping Assist – zapobiega on niezamierzonemu zjechaniu z pasa ruchu i aktywnie wspomaga kierowanie autem.

Ponadto na liście wyposażenia Iveco Daily 2019 pojawi się zaawansowany system hamowania awaryjnego, który przeciwdziała kolizjom przy prędkościach poniżej 50 km/h, a także łagodzi skutki najechania na poprzedzający pojazd przy wyższych prędkościach.

System ten automatycznie wykrywa możliwość kolizji przed pojazdem  oraz potrafi sam rozpocząć hamowanie w przypadku braku reakcji kierowcy. Dodatkowo układ City Brake PRO zapobiegać ma kolizjom przy prędkościach w granicach 5 km/h.

Jak na razie Iveco Poland nie podało oficjalnych informacji o terminie wprowadzenia odświeżonej rodziny Daily, która dalej będzie występowała w wielu wersjach nadwoziowych (m.in. podwozie do zabudowy z pojedynczą i podwójną kabiną czy furgon) oraz z DMC od 3 do 7,2 tony. Na obecną chwilę nie znany jest też cennik nowego Iveco Daily w Polsce.

Źródło zdjęć: Iveco

Komentarze