W Turynie zaprezentowano nowe Iveco Daily 2019. Samochód otrzymał m.in. zmodernizowane silniki, nowe układy bezpieczeństwa i system multimedialny.
Iveco Daily 2019 zaprezentowano w parku przemysłowym CNH w Turynie we Włoszech, ale nie jest to całkowicie nowa generacja, a raczej większa modernizacja.
Zobacz też: Iveco świętuje 40-lecie rozpoczęcia produkcji pierwszej generacji Daily
Najnowsza wersja Daily 2019 dalej produkowana będzie w zakładach Iveco w Suzzara we Włoszech oraz w hiszpańskiej fabryce w Valladolid.
Daily 2019 – gama silnikowa

Według oficjalnych informacji gama silnikowa składać się ma ze znanego już turbodiesla o pojemności 2.3 oraz 3.0 litra, które spełniać będą normę emisji spalin Euro 6D/Temp.
Mniejszy silnik F1A o pojemności 2287 ccm litra i mocy od 116 KM do 156 KM będzie dostępny zarówno w wersji z homologacją Light Duty (homologacja N1) oraz Heavy Duty (homologacja N2).
W przypadku jednostki F1A fabrycznie wyposażona została ona w system Stat&Stop, także w odmianie z 8-stopniową automatyczną przekładnią Hi-Matic.Do tego wprowadzono nową sterowaną elektronicznie turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VGT), która jest elastyczna i zarazem wydajna.
Zobacz też: Iveco Daily Blue Power – relacja z jazd ekologicznymi dostawczakami

W ramach modernizacji silnik 2.3 otrzymał również nowy alternator 220A (12V) pozwalający uzyskać mniejsze zużycie paliwa.
Większa jednostka napędowa F1C o pojemności 2999 ccm występować ma w trzech wersjach mocy od 160 KM poprzez 180 KM do 210 KM (wcześniej bazowa wersja silnika miała 150 KM, a najmocniejsza 205 KM).
W ofercie nie zabraknie również jednostki F1C przystosowanej do spalania sprężonego gazu ziemnego (wersja Natural Power).
Według oficjalnych danych udoskonalone jednostki napędowe mają być o 10% oszczędniejsze a większa miska olejowa pozwala na wydłużenie przebiegu między przeglądami do 60 000 km.
Nowy wygląd, wyposażenie, układy bezpieczeństwa oraz system multimedialny

Z zewnątrz styliści Iveco nie pokusili się na rewolucyjne zmiany w stylistyce nadwozia. Zmieniony grill „schodzi” teraz zdecydowanie niżej do przeprojektowanego zderzaka, który składa się z trzech elementów – w przypadku drobnych stłuczek zamiast całego zderzaka można wymienić tylko uszkodzoną sekcję.
Co ciekawe, nowa atrapa dzięki wykorzystaniu tłoczenia na gorąco w procesie produkcji ma być bardziej odporna na uszkodzenia chroniąc chłodnicę, ale też zapewniając lepszą wentylację komory silnika.
Nowe światła LED mają większą o 15% wiązkę światła a system monitorowania ciśnienia w oponach w czasie rzeczywistym jako jedyny pojazd w swojej klasie dostępny jest w odmianach z kołami pojedynczymi oraz bliźniaczymi.
Zobacz też: Przetestuj nowego Mercedesa Sprintera z dostawczakiem.pl

Przeprojektowana deska rozdzielcza otrzymała kolorowy wyświetlacz TFT a system multimedialny Hi-Connect obsługiwany przez 7-calowy ekran dotykowy oferuje m.in. obsługę głosową, ale też wyświetla obraz z kamery cofania.
Elektryczne wspomaganie kierownicy pozwoliło na wprowadzenie układu Lane Keeping Assist – zapobiega on niezamierzonemu zjechaniu z pasa ruchu i aktywnie wspomaga kierowanie autem.
Ponadto na liście wyposażenia Iveco Daily 2019 pojawi się zaawansowany system hamowania awaryjnego, który przeciwdziała kolizjom przy prędkościach poniżej 50 km/h, a także łagodzi skutki najechania na poprzedzający pojazd przy wyższych prędkościach.
System ten automatycznie wykrywa możliwość kolizji przed pojazdem oraz potrafi sam rozpocząć hamowanie w przypadku braku reakcji kierowcy. Dodatkowo układ City Brake PRO zapobiegać ma kolizjom przy prędkościach w granicach 5 km/h.
Jak na razie Iveco Poland nie podało oficjalnych informacji o terminie wprowadzenia odświeżonej rodziny Daily, która dalej będzie występowała w wielu wersjach nadwoziowych (m.in. podwozie do zabudowy z pojedynczą i podwójną kabiną czy furgon) oraz z DMC od 3 do 7,2 tony. Na obecną chwilę nie znany jest też cennik nowego Iveco Daily w Polsce.
Źródło zdjęć: Iveco