Następna generacja Jumpera i Boxera oraz Movano z Gliwic

Następna generacja Jumpera i Boxera oraz Movano z Gliwic

Już oficjalnie wiadomo! Następna generacja Jumpera i Boxera oraz Movano z Gliwic. Oznacza to koniec 40-letniej współpracy koncernu PSA z Fiatem.

Dzisiaj oficjalnie potwierdziły się wcześniejsze spekulacje, że z zakładów produkcyjnych Groupe PSA w Gliwicach zjeżdżać będzie następna generacja Jumpera, Boxera oraz Opla Movano.

Zobacz też: PSA będzie produkować duże dostawcze auta w Gliwicach

Pierwsze informacje pojawiły się już w I połowie maja tego roku, ale nikt nie chciał doprecyzować czy będzie to całkowicie nowy model dużego auta dostawczego skonstruowanego w całości przez koncern PSA.

Od 1981 roku francuski koncern produkuje wspólnie z Fiatem duże auto dostawcze w fabryce Sevel Sud w środkowych Włoszech.

Nowa fabryka i wspólny dla całego koncernu PSA model to także koniec współpracy Opla z Renault, które wytwarza model Movano od 1998 roku w zakładach SOVAB we francuskim Batilly.

Warto tutaj przytoczyć dane: w 2018 roku w Batilly wyprodukowano 96 346 sztuk Renault Master i 39 021 sztuk Opli Movano.

Zobacz też: Renault Master 2019 – silniki, dane techniczne i wyposażenie

Budowa nowej fabryki w Gliwicach potrwać ma 17 miesięcy, a nowe hale produkcyjne zaczną powstawać z początkiem września 2019 roku. Łącznie powierzchnia pod dachem wyniesie ponad 76 tysięcy metrów kwadratowych.

Powstanie też nowy parking o powierzchni prawie 8 000 metrów kwadratowych oraz rozbudowana zostanie sieć instalacji podziemnych i dróg wewnętrznych.

Następca Citroena Jumpera, Peugeota Boxera oraz Opla Movano (na rynkach brytyjskim i irlandzkich to Vauxhall Movano) ma być produkowany od końca 2021 roku. Nie potwierdzono jednak, czy dostawczaki konstrukcji PSA będą mieć nowe nazwy, czy władze koncernu pozostaną przy obecnej nomenklaturze.

Źródło zdjęć: Citroen (ilustracyjne), PSA (zdjęcie zakładów w Gliwicach)

Komentarze