Reklama

Renault Master 2019 – silniki, dane techniczne i wyposażenie

Renault Master 2019 – silniki, dane techniczne i wyposażenie

Renault Master 2019 po faceliftingu otrzymało nowe systemy bezpieczeństwa i lekko zmodernizowany silnik 2.3 dCi, którego moc dochodzi teraz do 180 KM.

Przyznacie, że projekt dostawczakiem.pl a produkcyjna wersja najnowszego wcielenia Masterki niemal są identyczne!

Produkowana od 2019 roku we francuskich zakładach SOVAB w Batilly III generacja Renault Master doczekała się większej kuracji odświeżającej.

O najnowszym faceliftingu Renault Master III pisałem już pod koniec października ubiegłego roku.

Już wtedy zaprezentowałem grafikę, która jest niemal identyczna z zaprezentowanym dzisiaj oficjalnie zmodernizowanym przodem Masterki (zdjęcie obok).

Mocno przestylizowany pas przedni i nowe reflektory ze światłami LED to jedyny tak gruntownie zmieniony element karoserii Renault Master X62.

I chociaż producent nie poinformował o tym w swoich materiałach prasowych, to dalej spodziewać się można tych samych wersji nadwoziowych (podwozia do zabudowy, furgon do L4H3, platformy do zabudowy), co dotychczas.

Zobacz też: Iveco Daily 2019 – silniki, dane techniczne i wyposażenie

owe Renault Master 2019 dostępne ma być w 350 wersjach, w tym z napędem na tylną oś z bliźniaczymi kołami.

Oznacza to też, że nowy Renault Master 2019 będzie dostępny dalej z napędem na przednią (FWD) jak i tylną oś (RWD) – tylnonapędówki będzie można zamówić z pojedynczymi kołami lub na bliźniakach.

Wiadomo już oficjalnie (o tym także pisałem w październiku 2018 roku), że głównym źródłem napędu pozostanie 4-cylindrowy silnik Diesla 2.3 dCi.

Koncern Renault podał jedynie informację, że konstrukcja zbudowanej na łańcuchu rozrządu jednostki M9T została poddana modernizacji i topowa wersja osiągać ma już 180 KM i 400 Nm (aktualnie to 170 KM i 380 Nm).

Zobacz też: Test: Renault Master 2.3 dCi 170 – z zabudową warsztatową (wideo, zdjęcia)

Renault Master Z.E. występować ma w 4 wersjach “blaszki” (od 8 do 13 m3) oraz jako platforma do zabudowy L2 i L3 (do 22 m3 objętości ładowni).

Oczywiście turbodiesel 2.3 dCi będzie występować w wielu różnych konfiguracjach mocy i każda z nich spełniać ma normę Euro 6d-TEMP.

Co ciekawe, producent zapowiada, że od teraz motor 2.3 dCi ma mieć mniejsze spalanie nawet o 1 litr na “setkę”.

W przypadku skrzyń biegów dalej standardem pozostaje 6-biegowa manualna przekładnia, ale klienci będą mogli zamówić zrobotyzowaną skrzynię o takiej samej ilości przełożeń.

W ofercie dostępna ma być także w pełni elektryczna odmiana o nazwie Master Z.E. Model ten napędzać ma znany m.in. z Kangoo Z.E. elektryczny silnik R75 o mocy 76 KM, który ma rozpędzić elektryczną Masterkę do masymalnie 100 km/h.

Producent podaje, że zasięg na w pełni naładowanej litowo-jonowej baterii 33kWh to od 80 do 120 kilometrów – przy wykorzystaniu stacji WallBox 32A/7,4 kw ładowanie akumulatorów trwać ma 6 godzin.

Zobacz też: Test z Czytelnikiem: Mercedes Sprinter 314 CDI (wideo, zdjęcia)

Spora ilość schowków, półek i uchwytów na butelki – z tego dotychczas słynęło wnętrze III generacji Masterki. Nowa deska rozdzielcza kryje szufladę przed pasażerem o pojemności 10,5 litra.

We wnętrzu od razu zauważyć można odmienioną deskę rozdzielczą z nową kierownicą.

Całkowicie przeprojektowany zestaw wskaźników z innymi cyferblatami a do tego 5-calowy wyświetlacz pomiędzy prędkościomierzem i obrotomierzem, to kolejne nowości.

Według ludzi z Renault kabina najnowszej Masterki może pomieścić w różnych schowkach i przegrodach nawet do 105 litrów. Na wyposażeniu opcjonalnym pojawiły się takie elementy, jak indukcyjna ładowarka do smartfonów, czy system multimedialny R-LINK z nawigacją Media Nav Evolution, który może łączyć się z Android Auto czy Apple CarPlay.

Wysuwany stolik to całkowita nowość w tym modelu – płaski blat wyjeżdża z wnętrza deski rozdzielczej.

Renault Master 2019 otrzymało nowe elektroniczne systemy asystujące kierowcy w trakcie jazdy.

Wśród nich znalazł się m.in. Rear View Assist pomagający w manewrowaniu do tyłu autem czy Side Wind Assist, który przy prędkościach powyżej 70 km/h niweluje wpływ bocznego wiatru na tor jazdy.

Jak na razie Renault Polska nie poinformowało o cenach odświeżonej Masterki. Wiadomo jednak, że X62 po najnowszych faceliftingu pojawić się ma na rynku jesienią 2019 roku.

Źródło zdjęć: Renault

Komentarze