Reklama

Ford do 2024 roku będzie miał 2 nowe elektryczne dostawczaki

Ford do 2024 roku będzie miał 2 nowe elektryczne dostawczaki

Ofensywa vanów na prąd trwa! Ford do 2024 roku będzie miał 2 nowe elektryczne dostawczaki a to oznacza obecność modeli BEV w każdym segmencie.

Ford E-Transit L3H2 (widoczny na zdjęciu) wyceniony został na 236 075 zł netto za wersję z silnikiem o mocy 184 KM. Ładowność takiego furgonu to około 720 kg.

Marka Ford Pro odpowiedzialna za lekkie pojazdy użytkowe wprowadzi na europejskie rynki nowe modele, które dostępne będą także z napędem elektrycznym.

Już teraz klienci ze Starego Kontynentu mogą zamawiać pierwszego elektrycznego vana Forda – w Polsce E-Transit pojawić się ma w IV kwartale 2022 roku.

Reklama

Ford konsekwentnie stara się umocnić pozycję lidera europejskiego rynku pojazdów użytkowych, także walcząc o polskich klientów. Dlatego jest w trakcie elektryfikacji swoich dostawczaków i wprowadzaniu nowych modeli na rynek.

Zobacz też: Nowy dostawczy Ford z Rumunii – początek produkcji w 2023 roku

Niebawem, bo już w 2023 roku z rumuńskich zakładów w Krajowej wyjedzie mały miejski van Transit Courier oraz jego osobowy wariant, czyli Tourneo Courier. A rok później w ofercie pojawią się ich warianty BEV (ang. Battery Electric Vehicle).

Co ciekawe, „dla zwiększenia mocy produkcyjnych w sektorach pojazdów elektrycznych i użytkowych, spółka JV Ford Otosan ma przejąć własność rumuńskich zakładów Forda”, jednak tutaj konieczna jest zgoda organów administracji po przeprowadzeniu wymaganych konsultacji.

Ponadto rodzina Transita powiększyć się ma też o nowego Transita Customa i jego pasażerski wariant, czyli Tourneo Customa. Oba warianty będą produkowane w tureckich zakładach Ford Otosan w Kocaeli i wejdą do sprzedaży w 2023 roku a klienci także będą mogli wybrać wariant BEV.

Zobacz też: Ford Tourneo Connect III – silniki, skrzynie, wersje nadwoziowe

Ale uwaga, Ford nie wspomina w ogóle o elektrycznym napędzie dla Transita Connecta III generacji, chociaż jego osobowa wersja Tourneo Connect powinna być już dostępna w sprzedaży.

Ford Polska milczy na ten temat a i na stronie internetowej krajowego importera niezmiennie prezentowany jest obecny (chociaż można by napisać stary) model.

Na pewno po części odpowiadają za to przestoje poznańskich zakładów Volkswagena, bowiem Tourneo Connect to konstrukcyjny klon Caddy V generacji.

Źródło zdjęć: Ford

Podziel się: