Ford E-Transit z większą baterią 89 kWh i zasięgiem do 402 km

Ford E-Transit z większą baterią 89 kWh i zasięgiem do 402 km

Ford wprowadza do E-Transita większą baterię 89 kWh. Dzięki temu zasięg dochodzić ma do 402 kilometrów. Ale to nie wszystko!

Według oficjalnej informacji prasowej wszystkie modele E-Transita z rocznika modelowego 2024 będą objęte wydłużonymi 2-letnimi, nieograniczonymi przebiegiem okresami serwisowymi.

Do tego w ofercie pojawi się nowy akumulator o pojemności 89 kWh. Większa bateria trakcyjna pozwalać ma na wydłużenie możliwego do przejechania dystansu o 28% a pompa ciepła powietrze-woda z wtryskiem pary ma być na wyposażeniu seryjnym.

Reklama

Ponadto maksymalna moc ładowania prądem przemiennym AC została zwiększona z 11 kW do 22 kW, co oznacza, że pełne naładowanie akumulatora z domowej instalacji w ciągu nocy zajmie mniej niż 6 godzin.

Z kolei szybkie ładowanie prądem stałym DC podniesiono ze 115 kW do 180 kW, co pozwala w 10 minut uzyskać 116 kilometrów zasięgu a doładowanie od 10 do 80% trwać powinno około 28 minut.

Ford Pro chce oferować model E-Transit z baterią 89 kWh w 19 wariantach, w tym jako furgon i brygadówka z długościami L3 i L4, ale też jako podwozia pod zabudowę z pojedynczą oraz z podwójną kabiną.

Ford E-Transit z baterią 89 kWh mają być produkowane z dopuszczalną masą całkowitą od 3500 kg do 4250 kg.

Według producenta dopuszczalna ładowność wynosić ma do 1460 kg dla vanów oraz 1814 kg dla podwozi pod zabudowę (w oby przypadkach podejrzewam, że dotyczy to wariantu 4250 kg DMC). Warto zauważyć też, że 3,5-tonowe odmiany E-Transita będą mogły holować przyczepę z DMC do 750 kg.

Ford E-Transit także jako elektryczny minibus

Ford Pro wzbogaca przy okazji gamę E-Transita o nową konwersję elektrycznego minibusa, która objęta została wsparciem producenta.

Elektryczny minibus ma pomieścić do 15 osób i jest oparty na furgonie E-Transit L3 z DMC 4 250 kg. Za konwersję vana w autobus odpowiadać ma znana z produkcji foteli firma ISRI, która w Turcji wyposaży pojazdy w okna i inne niezbędne przy przewozie osób elementy.

Klienci będą mogli zamówić wersję z pojedynczym lub podwójnym fotelem pasażera w rzędzie kierowcy, dziewięcioma lub dwunastoma miejscami z tyłu oraz nadwozie ze standardowym lub podwyższonym dachem.

Klimatyzacja, ogrzewanie z tyłu i elektrycznie wysuwane stopnie boczne mają być wyposażeniem standardowym.

Dostępny od ręki u dealerów Forda, nowy model minibusa może być wyposażony w standardowe akumulatory 68 kWh lub większe 89 kWh.

Ford Pro Special Vehicles rozważa również dostarczanie klientom wersji vana z oknami poprzez liczącą 200 partnerów sieć Ford Pro Convertor, w której zostałyby one poddane konwersji na bardziej specjalistyczne busy, przystosowane do przewozu osób na wózkach inwalidzkich.

Źródło zdjęć: Ford

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

siedem + sześć =