Jeszcze w 2024 roku w salonach pojawi się nowy Ford Transit Connect. Poza 2-litrowym turbodieslem będzie dostępny także jako hybryda PHEV.
Bazujący na Volkswagenie Caddy V dostawczy Transit Connect będzie oferowany z nadwoziem furgon w wariancie krótkim L1 (kubatura ładowni do 3,1 m3) lub z dłuższym rozstawem osi L2 (pojemność paki do 3,7 m3). Ładowność dochodzić ma do 820 kg uciąg na haku dochodzić ma do 1500 kg.
Warto przypomnieć, że konstrukcyjny klon Caddy już od 2022 roku produkowany jest w poznańskich zakładach Volkswagena, ale dotychczas była to wyłącznie wersja pasażerska Tourneo Connect o rozstawie osi 2755 mm oraz ta przedłożona, czyli Grand Tourneo mająca większy rozstaw osi w postaci 2970 mm.
Pod maską klienci znajdą 2-litrowe turbodoładowane silniki Diesla o mocy 102 lub 122 KM. Rzędowe 4-cylindrowe konstrukcje 2.0 EcoBlue o pojemności 1968 ccm to oczywiście jednostki Volkswagena a w ofercie będzie także 7-biegowy „automat” lub manualna skrzynia biegów o 6. przełożeniach.
Gamę turbodiesli uzupełnia hybryda plug-in
Gamę uzupełnia po raz pierwszy w historii tego modelu napęd PHEV bazujący na 1,5-litrowym silniku benzynowym współpracującym z akumulatorem trakcyjnym i silnikiem elektrycznym. Systemowa moc hybrydy typu plug-in to 150 KM a maksymalny moment obrotowy osiągać ma 350 Nm.
Ford Transit Connect PHEV wyposażony jest w 6-stopniową automatyczną przekładnię dwusprzęgłową a maksymalna ładowność tej wersji wynosi 770 kg. Do tego dopuszczalna masa przyczepy to 1400 kg.
Najnowszy Transit Connect PHEV dysponuje w trybie elektrycznym zasięgiem do 110 kilometrów – wtedy też napęd oferować ma do 330 Nm momentu obrotowego.
Co istotne, użytkownicy mogą doładować akumulator za pomocą szybkiej ładowarki prądu stałego DC o mocy do 50 kW lub naładować prądem zmiennym AC korzystając z wbudowanej ładowarki o mocy 11 kW.
W hybrydowym Transicie Connect kierowca może wybrać z trzech trybów, aby jak najlepiej zarządzać napędem PHEV:
- EV Now – oznacza jazdę przy użyciu wyłącznie silnika elektrycznego
- EV Auto – utrzymuje równowagę między mocą dostarczaną przez silnik elektryczny i benzynowy, aby jak najlepiej dostosować się do warunków jazdy.
- EV Later – oszczędza energię elektryczną na później, co jest przydatne np. na autostradzie przed dotarciem do miasta.
Najnowsza III generacja Forda Transita Connecta ma być produkowana w zakładach VW Poznań od wiosny 2024 roku, a pierwsze dostawy vanów z silnikiem wysokoprężnym zaplanowano na lato tego roku.
Z kolei Transit Connect PHEV pojawi się przed końcem 2024 roku, natomiast pojazdy z napędem na wszystkie koła AWD oraz 5-osobowe warianty kombi uzupełnią gamę na początku 2025 roku.
Źródło zdjęć: Ford