Dziś Ford zaprezentował najnowszego dostawczaka. II generacja Transita Couriera oferuje ładownię na 2 europalety a także wariant elektryczny.

Na początek kilka info o wariancie elektrycznym napędzanym silnikiem o mocy 136 KM, ale w komunikacie nie podano jeszcze pojemność akumulatorów, ani technologii z jakiej korzystają.
Na pewno w serii ładowanie prądem zmiennym o mocy 11 kW pozwalać powinno naładować zestaw baterii trakcyjnych w 5,7 godziny, co oznacza, że jej pojemność to ponad 60 kWh. Ponadto oficjalny komunikat wspomina o możliwości podpięcia szybkich ładowarek publicznych o mocy do 100 kW – taka moc ładowania zwiększyć powinno zasięg samochodu w zakresie od 10 do 80% około 35 minut.

Warto podkreślić, że mały furgon posiada o 25% większą przestrzeń ładunkową niż aktualnie oferowany Transit Courier.
Kubatura dochodząca do 2,9 m3 to jedno, bo użytkownicy będą mogli przy otwieranej części ściany grodziowej przewozić przedmioty o długości przeszło 2600 mm.
Według oficjalnych danych ładowność E-Transita Curiera ma wynosić do 700 kg a maksymalny uciąg na haku to nieco skromne 750 kg, co oznacza, że w grę wchodzą w zasadzie lekkie przyczepy niehamowane.
W kabinie znaleźć się ma np. 12-calowy ekrany główny z systemem infotainment Ford SYNC4. W opcji znaleźć się ma adaptacyjny tempomat z funkcją Lane Centering oraz Stop & Go, a także układ monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BLIS) z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym, asystenta skrętu w lewo wraz z funkcją automatycznego hamowania podczas cofania.
Spalinowy Ford Transit Courier jeszcze w 2023 roku
Nowy Transit Courier występować będzie nie tylko jako van z napędem elektrycznym. W 2023 roku pojawić się mają już wersje z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.
Klienci wybierać będą pomiędzy nadwoziem typu furgon, jak i vanem z drugim rzędem siedzeń, w tym w bogato wyposażonych wariantach Limited i Active.
Niestety, Ford w tym wypadku skupił się na wersji elektrycznej i poskąpił dokładnych danych technicznych dotyczących jednostek spalinowych. Wiadomo jedynie, że ładowność spalinowych odmian sięgać ma 845 kg.
Wszystkie modele będą budowane w mieście Krajowa w Rumunii przez firmę Ford Otosan, gdzie powstaje Transit Custom i Transit.







Źródło zdjęć: Ford