Reklama

 

GAZ Gazela NN z silnikami LPG i Dieslami VW oraz Cummins

GAZ Gazela NN z silnikami LPG i Dieslami VW oraz Cummins

Od 1 czerwca polski importer rozpoczyna zamówienia – GAZ Gazela NN z silnikami 2.7 na LPG i dieslami 2.0 TDI od VW oraz 2.8 TD firmy Cummins.

W czwartek 20 maja w rosyjskich zakładach GAZ rozpoczęła się seryjna produkcja zmodernizowanego modelu Gazela Next.

Przeprojektowany pas przedni ze reflektorami LED to cechy wyróżniające najnowszą Gazelę NN.

Najnowsze wcielenie lekkich użytkowych pojazdów otrzymało nazwę NN na cześć miasta Niżny Nowogród, gdzie znajduje się fabryka tych pojazdów.

Klienci będą mogli zamówić 9-calowy ekran z nowym interfejsem, czy przednimi reflektorami LED.

Na liście wyposażenia znalazły się także takie elementy, jak bezkluczykowy system uruchamiania silnika, a dodatkowe porty USB na podsufitce umożliwią np. podpięcie zasilania wideorejestratorów.

Zobacz też: GAZ Gazela NN – facelifting i ponad 30 układów asystujących kierowcy

Co ciekawe, w standardzie Gazela NN ma mieć podgrzewany fotel kierowcy wraz z niedostępną dotychczas poduszką powietrzną na kierownicy.

Jak zapewnia producent, do wykończenia kabiny pasażerskiej Gazeli NN użyto materiałów o wyższej jakości.

Producent podkreśla, że modernizacja kabiny i innych podzespołów, w tym zastosowanie nowej skrzyni biegów, spowodowało obniżenie poziomu hałasu i wibracji.

Do napędu wybrać można wolnossący silnik EVOTECH o pojemności 2.7 i mocy 106 KM/220 Nm, który współpracować może z instalacją LPG.

W ofercie pojawi się też jednostka wysokoprężna Volkswagena EA 189 o pojemności 1968 ccm i mocy 136 KM/340 Nm.

Zobacz też: Licencja dla przewoźników z busami od 21 maja 2022

Oferta wysokoprężnych silników składać się ma z konstrukcji od zewnętrznych dostawców: 2.0 TDI to motor Volkswagena a jednostka 2.8 TD to produkt firmy Cummins.

Topową pod względem osiągów konstrukcją amerykańskiej firmy Cummins jest turbodiesel o pojemności 2.8 – maksymalna moc tego 4-cylindrowego motoru to 170 KM a maksymalny moment obrotowy dochodzi do 360 niutonometrów.

Jak już wspomniałem nowa 6-biegowa manualna skrzynia biegów ma sprzyjać mniejszemu zużyciu paliwa i potrafi przenosić do 450 niutonometrów momentu obrotowego. Co ciekawe, producent wspomina, że jej trwałość określono tylko na 300 000 kilometrów!

Początkowo GAZ Gazela NN ma być dostępny z 3,5 tonowym DMC i napędem 4×2 z nadwoziem furgon oraz z zabudową skrzyniową.

W planach jest jednak oferowanie wielu wersji z różnymi rozstawami osi i nadwoziami a dopuszczalna masa całkowita ma rozpoczynać się od 2,5 do 4,6 tony.

Źródło zdjęć: GAZ

Komentarze