Reklama

Licencja dla przewoźników z busami od 21 maja 2022

Licencja dla przewoźników z busami od 21 maja 2022

Licencja dla przewoźników z busami od 21 maja 2022 wymaga osoby zarządzającej transportem w firmie czy odpowiedniego kapitału na każde auto.

Już niedługo, bo od 21 lutego 2022 roku w życie wchodzi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2020/1055 z 15 lipca 2020 roku. Zmienia ono rozporządzenia (WE) nr 1071/2009, (WE) nr 1072/2009 oraz (UE) nr 1024/2012. Co to dokładnie znaczy?

Zobacz też: Używany: Fiat Ducato 3.0 MultiJet 180 – międzynarodówka (zdjęcia)

Reklama

W ramach tzw. pakietu mobilności wprowadzono kilka zmian w kwestii dostępu do zawodu przewoźnika drogowego. Dużo do zrobienia będą mieli przewoźnicy wykorzystujący na przerzutach po Europie tzw. busy, czyli pojazdy z DMC do 3,5 tony.

Co ważne, nowe przepisy wyznaczają granicę powyżej 2500 kg nie tylko dla pojedynczego dostawczaka, ale też zespołu pojazdów. Rozporządzenie nie dotyczy też przewozu osób minibusami do 9 osób. z DMC do 3,5 tony.

Zabezpieczenie finansowe na każdego busa – 1800 a potem 900

Tak zwany transport lekki do 3,5 tony to polska specjalność. Przystosowane do „przerzutów” po EU busy zostały uwzględnione w poszczególnych rozporządzeniach w ramach tzw. pakietu mobilności.

Polscy przewoźnicy mający w swojej flocie wyłącznie „międzynarodówki” od 2,5 tony do 3,5 tony dopuszczalnej masy całkowitej do 21 lutego 2022 roku muszą wykazać zdolność finansową, aby zapewnić, że dysponują oni środkami niezbędnymi do stałego i długoterminowego wykonywania przewozów drogowych rzeczy.

Przewoźnicy busami będą musieli wykazywać co roku poświadczone przez audytora lub odpowiednio upoważnioną osobę, że na każdy rok dysponują odpowiednim kapitałem i rezerwami.

Na podstawie rocznych sprawozdań finansowych przedsiębiorca będzie musiał wykazać, że na jedno auto dysponuje środkami w wysokości co najmniej 1800 euro, a na każde kolejne po 900 euro.

Podziel się: