Reklama

Gigant na kategorię B – Iveco Daily 65C18 do kupienia na olx

Gigant na kategorię B – Iveco Daily 65C18 do kupienia na olx

Szczery opis, zero ściemy! Gigant na kategorie B – Iveco Daily 65C18 do kupienia na olx.pl z 3,5-tonowym DMC bierze na najazd busy ważące po 5,5 tony.

Ograniczenia prędkości do 80 km/h poza terenem zabudowanym i 50 km/h w mieście (nawet jeżeli znaki wskazują inaczej), viaTOLL, ale też licencja transportowa, tachograf i wiele, wiele innych – to tylko część argumentów, dla których ta ciężarówka zarejestrowana została nie na kategorię prawa jazdy kategorii C, a na zwykłe B.

I wielokrotnie pisałem o tym, że po Polsce jeżdżą od lat dostawczaki, które na pusto ważą więcej niż graniczne dla prawa jazdy kategorii B 3,5 tony.

Nawet, jeżeli inspektorzy ITD widzą Mercedesa T2/Vario zarejestrowanego na 3,5 tony, to dla nich istotne jest to, co napisane jest w dowodzie rejestracyjnym auta.

Zobacz też: Ciężarowy Mercedes T2 z zaniżonym DMC ważył 8500 kg

Bo to, że te modele nigdy fabrycznie nie występowały w takim tonażu w zasadzie jest nieistotne z punktu widzenia “Krokodyli” – podstawą jest, jak podkreślam, wpis w dowodzie rejestracyjnym kontrolowanego pojazdu.

A dlaczego akurat o tym piszę po raz kolejny? Czytelnik Przemysław podesłał jeszcze w marcu link do ogłoszenia dotyczącego sprzedaży Iveco Daily 65C18, czyli tak naprawdę solówki z 6,5-tonowym DMC oraz 3-litrowym 180-konnym turbodieslem pod maską.

Opis pojazdu wręcz modelowo pokazuje, jak patologiczna sytuacja panuje na polskich drogach, ale też i w polskich firmach świadczących usługi transportowe, w tym usługi pomocy drogowych.

Pozwolę sobie umieścić cały opis, gdyż w zasadzie jest właśnie w 100% wart publikacji bez dzielenia go na części (pisownia oryginalna):

posiadam do sprzedania pomoc drogowa iveco daily 65c180 km Gigant na kategorie B do 3,5t 6 biegów
stan techniczny bardzo dobry.
autolaweta z stalowo aluminiowym najazdem 6m zabiera absolutnie wszystkie busy nawet przeładowane max załadunek 5,5t
dzięki podwójnym resorom, dolny wzmocniony 6 piór i górny stabilizacyjny samochód nie kołysze sie przy pełnym obciążeniu
wyciągarka 8ton, kogut i całe oświetlenie ledowe
silnik 180 km spalanie na trasie z busem na plecach 11 litrów.
bardzo niski próg załadunku młode osobówki wjeżdżają bez dotknięcia progami czy zderzakiem,
wjeżdżają bez problemu mini autobusy z długim tylnym zwisem max rozstaw osi 4,75

No i w zasadzie nie ma tu żadnej ściemy, kawa na ławę podana bez zbędnych ceregieli 🙂 Aż 6 resorów piórowych, do tego ciężki stalowo-aluminiowy najazd…

Zobacz też: Pakiet pomocowy dla przewoźników z licencją – a co z busami?

Jak pisze Przemysław, który podesłał link do tego anonsu “masa własna pustego przekracza 3700 kg przy 3500 kg DMC” i w sumie może to być prawda…

W każdym razie, jeżeli ktoś byłby zainteresowany tym “Dajlakiem” Heavy Duty na kategorię B, to bezpośredni link do ogłoszenia znajduje się TUTAJ.

Źródło zdjęć: olx.pl

Komentarze