Reklama

Dwie opony nie wytrzymały obciążenia – Iveco Daily ważyło 9 ton

Dwie opony nie wytrzymały obciążenia – Iveco Daily ważyło 9 ton

Jak przyznał sam kierujący w „Dajlaku” dwie opony nie wytrzymały obciążenia – Iveco Daily ważyło 9 ton i było jednym z kilku przeładowanych tego dnia busów.

W czwartek 28 maja „Krokodyle” z oddziału ITD w Kędzierzynie-Koźlu prowadzili działania ukierunkowane na przeładowane pojazdy ciężarowe z DMC ponizej 3,5 tony.

Zobacz też: Gigant na kategorię B – Iveco Daily 65C18 do kupienia na olx

Reklama

Wśród zatrzymany na punkcie wagowym w miejscowości Krobusz pod Prudnikiem rekordowy wynik tego dnia zanotowało Iveco Daily, które ważyło 8950 kg.

W trakcie sprawdzania tego pojazdu kierujący „Dajlakiem” mężczyzna przyznał, że na odcinku 100 kilometrów musiał dwukrotnie zmieniać koła na tylnej osi.

Zobacz też: Renault liderem samochodów modyfikowanych od 11 lat w Polsce

Dlaczego? Bo opony od tak dużego obciążenia nie wytrzymywały i pękały opony. I to pomimo zastosowania bliźniaków na tylnej osi!

Ostatecznie prowadzący Iveco Daily otrzymał dwa 500-złotowe mandaty i dostał nakaz rozładowania nadmiaru towaru.

Zresztą wystarczy spojrzeć na mocno ugięte resory piórowe na powyższym zdjęciu, aby przekonać się, że dla tego Ivana taki ładunek okazał się zbyt ciężki.

Zobacz też: W przeładowanym Sprinterze wystrzeliła opona – dwie osoby ranne

PS: Wśród przeładowanych pojazdów z 3,5-tonowym DMC uwagę już z daleka zwróciła autolaweta na podwoziu Mercedesa Sprintera.

Na najeździe przewożony był amerykański pick-up RAM 1500 z napędem 4×4, który pewnie ważył ze 2,3 tony… 🙂

Źródło zdjęć: WITD Opole

Podziel się: