Reklama

Hybrydowy Ford Transit Custom 1.0 EcoBoost na testach w Kolonii

Hybrydowy Ford Transit Custom 1.0 EcoBoost na testach w Kolonii

To kolejne po Londynie i Walencji miasto, gdzie sprawdzą jego zastosowanie i możliwości – hybrydowy Ford Transit Custom 1.0 EcoBoost na testach w Kolonii.

Pod koniec 2017 roku na terenie Londynu rozpoczęły się pierwsze drogowe testy Forda Transita Custom PHEV, który trafił nie tylko do miejskich służb, ale też do jednostek Metropolitan Police, czy firm kurierskich obsługujących stolicę Wielkiej Brytanii.

Zobacz też: Ford Transit Custom 1.0 EcoBoost na testach w Walencji

Reklama

Kolejnym obszarem, gdzie testowano i zarazem zbierano przydatne w zwykłej eksploatacji informacje o hybrydowym Transicie Custom, była hiszpańska Walencja.

Kolejnym krokiem na sprawdzenie w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych hybrydowej „blaszki” Forda będą testy w niemieckiej Kolonii. Od wiosny 2019 roku trafi tam 10 sztuk Forda Transita Custom PHEV a testy potrwają 12 miesięcy.

Finansowany przez Forda program współpracy z władzami Kolonii obejmować będzie przekazanie firmom pojazdów, które będą wykorzystywane m.in. przez AWB Abfallwirtschaftsbetriebe Köln (zarządzanie odpadami), lotnisko Kolonia Bonn, Häfen und Güterverkehr Köln (ruch portowy i towarowy), Kölner Verkehrsbetriebe (stowarzyszenie transportu publicznego) i RheinEnergie (regionalne przedsiębiorstwo energetyczne).

Zobacz też: Ford Transit Custom przeszedł facelifting – w salonach od 2018 roku

Dostawcza hybryda plug-in (z możliwością doładowywania akumulatorów z sieci) może przejechać na chłodzonych cieczą litowo-jonowych bateriach do 50 kilometrów.

Do tego dzięki zastosowaniu 3-cylindrowej benzynowej jednostki 1.0 EcoBoost hybrydowy furgon Forda może mieć zwiększony zasięg do 500 kilometrów. Trzeba jednak wyjaśnić, że spalinowy silniczek o pojemności 999 ccm służy w tym przypadku jako generator prądu ładującego zestaw akumulatorów o pojemności 14 kWh.

Zamontowane pod podłogą ładowni baterie pozwalają zachować pełną pojemność ładowni „blaszki”, a ładowanie odbywa się za pomocą gniazda umieszczonego w przednim zderzaku.

Warto też dodać, że dzięki 240-woltowemu zasilaczowi z 16 lub 32 amperami naładowanie w 100% akumulatora zajmie około trzech godzin.

Według wcześniejszych zapowiedzi Forda, hybrydowy Transit Custom PHEV trafić ma do sprzedaży już w 2019 roku a to oznacza, że testy w Kolonii, gdzie Ford ma swoją europejską centralę, powinny być ostatnimi, przed wejściem tego modelu do produkcji.

Źródło zdjęć: Ford

Podziel się: