Reklama
Iveco

Hybrydowy Ford Tourneo Custom 1.0 EcoBoost – premiera w 2019 roku

Hybrydowy Ford Tourneo Custom 1.0 EcoBoost – premiera w 2019 roku

Benzynowy 3-cylindrowy silnik służy za generator prądu do ładowania baterii – hybrydowy Ford Tourneo Custom 1.0 EcoBoost trafi do klientów już w 2019 roku.

Model ten, ale w wersji furgon, testowany był już m.in. w Londynie, Walencji czy Kolonii. Teraz Ford poinformował o tym, że pod koniec 2019 roku do pierwszych klientów w Europie dostarczony zostanie Ford Tourneo Custom z napędem hybrydowym typu plug-in.

Zobacz też: Hybrydowy Ford Transit Custom 1.0 EcoBoost na testach w Kolonii

Gniazdo do ładowania stacjonarnego akumulatorów Tourneo Custom PHEV znajduje się po lewej stronie zderzaka.

Mieszczący łącznie do 8 osób wraz z kierowcą minibus napędzany będzie elektrycznym silnikiem czerpiącym energię z litowo-jonowym akumulatorze o pojemności 13,6 kWh. W trybie całkowicie elektrycznym baterie pozwolą na przejechanie do 50 kilometrów w trybie całkowicie bezemisyjnym.

Układ napędowy przenoszący moment obrotowy na przednią oś wyposażony jest także w 3-cylindrową jednostkę 1.0 EcoBoost. Dzięki spalinowemu sinikowi możliwe jest wydłużenie w razie potrzeby zasięgu auta do 500 kilometrów – wtedy benzynowy motor działa jako generator prądu doładowując akumulator.

Zobacz też: Mercedes-Benz eVito – pierwsza jazda elektrycznym W447

Chłodzony cieczą zestaw akumulatorów znajduje się pod podłogą Tourneo Custom, co pozwala zachować dokładnie tą samą przestrzeń dla pasażerów i bagaży, co tradycyjna wersja z silnikiem 2.0 EcoBlue.

Oznacza to, że jednostka 1.0 EcoBoost nie przenosi bezpośrednio momentu napędowego na koła minibusa, a zasila energią baterie pojazdu.

Kierowca ma mieć do wyboru 4 tryby pracy układu napędowego: EV Auto, EV Now, EV Later oraz EV Charge.

Pierwszy z nich, czyli EV Auto, samoczynnie decyduje o tym czy włączyć spalinowy silnik wydłużając zasięg pojazdu.

W trybie EV Now hybrydowy Tourneo Custom jazda możliwa jest wyłącznie bez wykorzystania silnika spalinowego.

Zobacz też: Elektryczne dostawczaki we flocie Poczty Polskiej od 2019 roku

Hybrydowy Ford Tourneo Custom 1.0 EcoBoost wyposażony jest w automatyczną bezstopniową przekładnię.

Po aktywowaniu programu EV Later “oszczędza” baterię włączając silnik benzynowy, który utrzymuje aktualny poziom naładowania baterii.

Tryb EV Charge w maksymalnym stopniu wykorzystuje benzynową jednostkę 1.0 EcoBoost do doładowania w pełni akumulatorów.

Korzystając ze znajdującego się w przednim zderzaku gniazda Plug-In, Ford Tourneo Custom może być ładowany za pomocą domowego zasilacza o napięciu 240V 10A – pełne ładowanie akumulatora trwać ma według producenta do 5,5 godziny.

Wykorzystując napięcie 240V 16A lub zasilanie 32A czas ten powinien skrócić się do 3 godziny.

Ford zapowiada, że cała gama modelowa osobowych i dostawczych pojazdów, będzie niebawem dostępna również z napędem hybrydowymi jak i w pełni elektrycznymi.

Źródło zdjęć: Ford

Komentarze