Pocztowe furgony na „prąd” już niedługo pojawią się na naszych drogach – elektryczne dostawczaki we flocie Poczty Polskiej od 2019 roku.
Wiosną 2018 roku Poczta Polska testowała lekkie samochody użytkowe z napędem elektrycznym, których ładowności nie przekraczała 800 kilogramów.
Wtedy w testach – o czym pisałem w powyższym artykule – wzięły udział takie elektryczne dostawczaki jak: Citroen Berlingo, Melexy 381, 382 i 391, Nissan e-NV200, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Zeppelin Goupil G4 i G5, a także Komel, czyli bazujący na Fiacie Fiorino elektryczny pojazd powstały w Instytucie Napędów i Maszyn Elektrycznych w Katowicach.
Zobacz też: Elektryczne dostawczaki w Poczcie Polskiej – testy aut trwają
W czwartek 14 lutego rozpoczęły się kolejne testy pojazdów dla pocztowców. Tym razem chodzi o modele z dochodzącym do 3,5 tony DMC i ładownością powyżej 800 kg.
Wśród przekazanych do sprawdzenia w rzeczywistych warunkach drogowych pojazdów znalazło się 5 Mercedesów eVito i po jednym egzemplarzu Volkswagena e-Craftera, Renault Master Z.E. oraz chiński Maxus EV 80.
Zobacz też: Krakowski Kazimierz – pierwsza polska strefa czystego transportu
Elektryczne furgony będą testowane od połowy lutego do połowy maja 2019 roku.
„Blaszki” na prąd pojawią się w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie oraz Pruszczu Gdańskim.
Jednocześnie Przemysław Sypniewski, Prezes Zarządu Poczty Polskiej, poinformował, że jesienią 2019 roku zaplanowano pozyskanie po postępowaniu przetargowym kilkudziesięciu elektrycznych pojazdów dla pocztowców.
Źródło zdjęć: Poczta Polska