Import używanych aut dostawczych – dane za listopad 2023

Import używanych aut dostawczych – dane za listopad 2023

Od początku 2023 roku import używanych aut dostawczych do 3,5 tony wzrósł tylko 2,4%. Całkiem niezły był za to listopad.

Według najnowszych danych Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, w minionym miesiącu sprowadzono do Polski 6475 sztuk używanych samochodów dostawczych z dopuszczalną masą całkowitą do 3,5 tony.

Listopadowy wynik to o 26,6% lepszy wynik niż w tym samym czasookresie 2022 roku. Analitycy IBRM Samar podają też, że od początku stycznia do końca listopada 2023 roku import używanych aut dostawczych sięgnął 63 419 sztuk, co oznacza tylko o 2,4% lepszy wynik niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

O tym, że polscy użytkownicy lubują się w autach z silnikami Diesla nie trzeba nikogo przekonywać, a potwierdzeniem tego niech będzie fakt, że wśród sprowadzonych od początku tego roku pojazdów typu LCV królują jednostki wysokoprężne – aż 93,6% wszystkich ściągniętych do nas vanów napędzał silnik spalający olej napędowy. Przy okazji warto dodać, że średnia wieku takich dostawczaków z dieslem pod maską to ponad 12 lat.

Silniki benzynowe stosowane zazwyczaj w mniejszych furgonetkach to tylko 6% importu LCV do Polski (średni wiek 12 lat i 4 miesiące), a lekkie pojazdy użytkowe napędzane silnikami elektrycznymi stanowił tylko 0,3% z wszystkich 63 419 dostawczaków, które trafiły od początku tego roku nad Wisłę (średni wiek 7 lat).

Wśród TOP 15 najczęściej ściąganych do Polski marek samochodów ciężarowych z dopuszczalną masą całkowitą do 3,5 tony znalazły się takie marki jak:

  1. Renault (11 213 szt.).
  2. Volkswagen (7780 szt.).
  3. Fiat (7127 szt.).
  4. Opel (5822 szt.).
  5. Ford (5549 szt.).
  6. Mercedes-Benz (5221 szt.).
  7. Peugeot (4956 szt.).
  8. Citroen (4866 szt.).
  9. Iveco (4047 szt.).
  10. Nissan (1846 szt.).
  11. Dodge (1189 szt.).
  12. Toyota (653 szt.).
  13. Renault Trucks (438 szt.).
  14. Mitsubishi (230 szt.).
  15. Dacia (178 szt.).

Z kolei wśród najpopularniejszych modeli ranking TOP 15 kształtuje się tak:

  1. Renault Master (5312 szt.).
  2. Fiat Ducato (4340 szt.).
  3. Renault Trafic (4230 szt.).
  4. Iveco Daily (4047 szt.).
  5. Volkswagen Transporter (3624 szt.).
  6. Opel Vivaro (3383 szt.).
  7. Mercedes-Benz Sprinter (3370 szt.).
  8. Ford Transit (2297 szt.).
  9. Peugeot Boxer (2290 szt.).
  10. Citroen Jumper (2087 szt.).
  11. Volkswagen Caddy (1851 szt.).
  12. Fiat Doblo (1667 szt.).
  13. Citroen Berlingo (1579 szt.).
  14. Opel Movano (1527 szt.).
  15. Renault Kangoo (1487 szt.).

Podziel się: