Od początku stycznia do końca lipca 2023 roku import używanych aut dostawczych do Polski był mniejszy o blisko 6 procent.
Jak informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar od początku bieżącego roku do końca lipca sprowadzono do Polski 38 782 lekkich pojazdów użytkowych do 3,5 tony DMC.
Wynik z ostatnich siedmiu miesięcy jest niższy o 5,9%, niż w analogicznym okresie 2022 roku. W samym zaś lipcu zarejestrowano w kraju 5590 aut dostawczych a to z kolei o 8,8% lepszy wynik niż w lipcu minionego roku (5136 szt.).
Analitycy IBRM Samar podkreślają jednak, że lipcowy wzrost tylko pozornie jest wysoki, gdyż wynika z bardzo niskiego importu w 22 roku.
Średni wiek sprowadzanych do Polski dostawczaków przekracza 12 lat, przy czym najmłodsze z nich to pojazdy elektryczne (średnia to niespełna 7 lat). Źródłem napędu używanych pojazdów LCV jest zazwyczaj silnik Diesla (94%), potem jednostki benzynowe (5,7%) oraz silniki elektryczne (0,2%).
Od początku roku wśród poszczególnych marek TOP 10 najczęściej rejestrowanymi dostawczakami z importu był samochody:
- Renault (6856 szt.).
- Volkswagen (4799 szt.).
- Fiat (4487 szt.).
- Opel (3626 szt.).
- Ford (3264 szt.).
- Mercedes-Benz (3210 szt.).
- Peugeot (3048 szt.).
- Citroen (3010 szt.).
- Iveco (2422 szt.).
- Nissan (1191 szt.).
Z kolei wśród TOP 10 najpopularniejszych i zarazem najczęściej rejestrowanych w Polsce pojazdów dostawczych do 3,5 ton od początku 2023 roku do końca lipca znalazły się takie modele jak:
- Renault Master (3187 szt.).
- Fiat Ducato (2735 szt.).
- Renault Trafic (2607 szt.).
- Iveco Daily (2421 szt.).
- VW Transporter (2258 szt.).
- Opel Vivaro (2123 szt.).
- Mercedes Sprinter (2059 szt.).
- Peugeot Boxer (1448 szt.).
- Ford Transit (1372 szt.).
- Citroen Jumper (1296 szt.).
Źródło zdjęcia: dostawczakiem.pl