Import używanych aut dostawczych mniejszy o blisko 6 procent

Import używanych aut dostawczych mniejszy o blisko 6 procent

Od początku stycznia do końca lipca 2023 roku import używanych aut dostawczych do Polski był mniejszy o blisko 6 procent.

Jak informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar od początku bieżącego roku do końca lipca sprowadzono do Polski 38 782 lekkich pojazdów użytkowych do 3,5 tony DMC.

Wynik z ostatnich siedmiu miesięcy jest niższy o 5,9%, niż w analogicznym okresie 2022 roku. W samym zaś lipcu zarejestrowano w kraju 5590 aut dostawczych a to z kolei o 8,8% lepszy wynik niż w lipcu minionego roku (5136 szt.).

Reklama

Analitycy IBRM Samar podkreślają jednak, że lipcowy wzrost tylko pozornie jest wysoki, gdyż wynika z bardzo niskiego importu w 22 roku.

Średni wiek sprowadzanych do Polski dostawczaków przekracza 12 lat, przy czym najmłodsze z nich to pojazdy elektryczne (średnia to niespełna 7 lat). Źródłem napędu używanych pojazdów LCV jest zazwyczaj silnik Diesla (94%), potem jednostki benzynowe (5,7%) oraz silniki elektryczne (0,2%).

Od początku roku wśród poszczególnych marek TOP 10 najczęściej rejestrowanymi dostawczakami z importu był samochody:

  1. Renault (6856 szt.).
  2. Volkswagen (4799 szt.).
  3. Fiat (4487 szt.).
  4. Opel (3626 szt.).
  5. Ford (3264 szt.).
  6. Mercedes-Benz (3210 szt.).
  7. Peugeot (3048 szt.).
  8. Citroen (3010 szt.).
  9. Iveco (2422 szt.).
  10. Nissan (1191 szt.).

Z kolei wśród TOP 10 najpopularniejszych i zarazem najczęściej rejestrowanych w Polsce pojazdów dostawczych do 3,5 ton od początku 2023 roku do końca lipca znalazły się takie modele jak:

  1. Renault Master (3187 szt.).
  2. Fiat Ducato (2735 szt.).
  3. Renault Trafic (2607 szt.).
  4. Iveco Daily (2421 szt.).
  5. VW Transporter (2258 szt.).
  6. Opel Vivaro (2123 szt.).
  7. Mercedes Sprinter (2059 szt.).
  8. Peugeot Boxer (1448 szt.).
  9. Ford Transit (1372 szt.).
  10. Citroen Jumper (1296 szt.).

Źródło zdjęcia: dostawczakiem.pl

Podziel się: