W lipcu Ford wyprzedził Renault w rejestracji nowych pojazdów dostawczych do 3,5 tony. Jednak wśród modeli niezmienianie króluje Master.
Według Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar opublikował najświeższe dane dotyczące sytuacji na rynku nowych samochodów dostawczych w Polsce.
Według informacji bazujących na Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, że w lipcu 2023 roku zarejestrowano w kraju 5335 sztuk lekkich pojazdów użytkowych do 3,5 tony DMC a to o 13% więcej niż w tym samym miesiącu minionego roku.
Analitycy IBRM Samar podkreślają, że to lipiec 2023 to trzeci miesiąc wzrostowy z rzędu, choć spoglądając w szerszej skali nie ma większych powodów do optymizmu – w okresie od początku stycznia do końca lipca polscy dealerzy wydali tylko o 1,7% więcej pojazdów dostawczych (36 882 szt.) niż w analogicznym okresie 2022 roku.
Lipcowy ranking TOP 10 wśród poszczególnych marek rozpoczyna o dziwo Ford (939 szt.), który wyprzedził królujące w tym zestawieniu zazwyczaj już od lat Renault (932 szt.). Na trzecim miejscu uplasował się Fiat (720 szt.) a dalsze pozycje zajęła Toyota (559 szt.), Volkswagen (550 szt.), Iveco oraz Mercedes (równo po 389 szt.), Opel (220 szt.), Peugeot (159 szt.) i Citroen (124 szt.).
Z kolei w zestawieniu TOP 10 konkretnych modeli samochodów dostawczych większych niespodzianek nie ma: liderem pozostaje Renault Master (732 szt.). Na kolejnych pozycjach uplasował się Ford Transit (551 szt.), Fiat Ducato (483 szt.), Iveco Daily (389 szt.), Toyota Proace City (298 szt.), Mercedes Sprinter (283 szt.), VW Crafter (256 szt.), Ford Transit Custom (184 szt.) a także jedyny w zestawieniu pick-up w postaci Toyoty Hilux (181 szt.) oraz Fiat Doblo (149 szt.).
Na koniec ciekawostka: według IBRM Samar od początku tego roku osoby fizyczne stanowiły tylko 15,4% (5697 szt.) ogółu klientów na nowe dostawczaki w Polsce. Zdecydowaną większość (84,6%; 31 185 szt.) stanowiły rejestracje na tzw. REGON, czyli na firmy.
Źródło zdjęcia: Ford Polska