Renault Polska opublikowało ostatnio krótkie podsumowanie I połowy 2023 roku. W segmencie nowych LCV francuska marka zajmuje ponad 21% rynku.
Według oficjalnego komunikatu samochody dostawcze Renault cieszą się bardzo dużym powodzeniem u polskich klientów a od początku stycznia do końca czerwca 2023 roku zarejestrowano 6852 lekkie pojazdy użytkowe tej marki, co daje marce 21,51% udziału w rynku.
Warto dodać, że w dużej mierze jest to zasługa największego z gamy modelu Master, który od 2018 roku utrzymuje pozycję lidera wśród samochodów dostawczych z DMC do 3,5 tony w Polsce.
Polskie przedstawicielstwo informuje, że w I półroczu wydano 5375 Masterek. Z kolei mniejszy Trafic w analogicznym okresie zajął drugą lokatę w segmencie D-LCV z liczbą 698 zarejestrowanych pojazdów.
Co ciekawe bazujący na Dacii Dokker model Express, który jest chwilowo niedostępny, zyskuje od czerwca nowych klientów i z 636 sztukami zajmuje 4 miejsce w rankingu. O dziwo w notce prasowej nie wspomniano o Kangoo III, co oznaczać może, że wynikami rejestracji w Polsce importech po prostu nie chce się chwalić, bo są poniżej oczekiwań.
Renault Polska chwali się za to tym, że od 14 lat pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych w Polsce (według liczby podwozi). Według danych importera udział francuskiej marki w tym podsegmencie to aż 44%, ale można się domyślać, że spora część to zabudowy do transportu międzynarodowego na bazie Mastera.
Według własnych statystyk Renault Polska po pierwszych 6 miesiącach 2023 roku dealerzy w kraju wydali 4885 sztuk pojazdów modyfikowanych biorąc pod uwagę wszystkie modele użytkowe oferowane przez francuską markę nad Wisłą.
Źródło zdjęcia: dostawczakiem.pl