Według najnowszych danych dotyczących rejestracji nowych aut dostawczych wynika, że w czerwcu 2023 wydano w Polsce ponad 6000 takich aut.
Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego bazując na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów, w minionym miesiącu zarejestrowano w kraju 6035 nowych samochodów dostawczych z DMC do 3,5 tony.
W porównaniu do czerwca 2022 roku to wynik o 9,3% lepszy, jednak trzeba pamiętać i tym, że ubiegłoroczny wynik był dosyć kiepski (5524 szt.) spoglądając na historyczne dane z tego miesiąca.
Wśród najpopularniejszych marek wybieranych w Polsce niezmiennie króluje Renault (1208 szt.) przed i Toyotą (771 szt.) i Fordem (752 szt.).
Na pozostałych miejscach TOP 10 wśród konkretnych marek znalazł się Fiat (736 szt.), Iveco (620 szt.), Mercedes-Benz (520 szt.), Volkswagen (427 szt.), Opel (312 szt.), Citroen (196 szt.) oraz Peugeot (193 szt.).
Z kolei PZPM podaje, że biorąc pod uwagę poszczególne modele w czerwcu 2023 roku najczęściej rejestrowanym lekkim pojazdem użytkowym był – co nie powinno chyba nikogo dziwić – Renault Master (957 szt.). Na kolejnych miejscach podium uplasował się Fiat Ducato (635 szt.) oraz Iveco Daily (620 szt.).
Na dalszych miejscach rankingu TOP 10 wśród poszczególnych modeli dostawczaków znalazła się Toyota Proace City (453 szt.), Mercedes Sprinter (413 szt.), Ford Transit (321 szt.), VW Crafter (212 szt.), Opel Movano (186 szt.), Ford Transit Custom (168 szt.) i jeszcze jeden Ford w postaci Transita Connecta (154 szt.).
Analitycy PZPM wskazują też, że w okresie od początku stycznia do końca czerwca zarejestrowano w Polsce 31 542 nowe samochody dostawcze do 3,5 tony, co jest niemal identycznym wynikiem w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku (-0,1%; 31 570 szt.).
PS: Patrząc na wyniki Toyoty, a w zasadzie submarki Toyota Professional, można chyba przyjąć, że kiedy wejdzie do sprzedaży Proace Max (kolejny klon X250, czyli Ducato/Boxera/Jumpera/Movano), pozycja Renault w segmencie LCV w Polsce może być zagrożona.
Źródło zdjęć: Toyota