Inspektorzy z WIJHARS przy wsparciu ITD sprawdzili 30 busów

Inspektorzy z WIJHARS przy wsparciu ITD sprawdzili 30 busów

Na kujawsko-pomorskich drogach inspektorzy z WIJHARS przy wsparciu tamtejszych inspektorów ITD sprawdzili 30 busów z DMC do 3,5 tony.

Inspektorzy WIJHARS w trakcie kontroli jednego z dostawczaków.

We wtorek 14 marca inspektorzy ITD przeprowadzili na terenie województwa kujawsko-pomorskiego akcję ukierunkowaną na przewóz artykułów spożywczych lekkimi pojazdami użytkowymi z dopuszczalną masą całkowitą do 3,5 tony.

Do współpracy z „Krokodylami” włączyli się inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Bydgoszczy, którzy weryfikowali warunki przewozu żywności.

Z kolei inspektorzy ITD zwracali uwagę m.in. na stan techniczny pojazdów, zabezpieczenie ładunków oraz wagę przewożonych towarów, ale też sprawdzali trzeźwość kierowców.

Łącznie tego dnia poddano kontroli 30 busów, z czego inspektorzy WIJHARS w 3 przypadkach stwierdzili uchybienia w kwestii zachowania odpowiednich warunków transportu artykułów rolno-spożywczych.

Nałożone z tego tytułu mandaty dotyczące przede wszystkim niezapewnienia wymaganej temperatury przewozu na podstawie ustawy o jakości handlowej art. rolno-spożywczych z dnia 21 grudnia 2000 roku.

W trakcie wtorkowej akcji sprawdzono 30 busów i każdy z nich był przeładowany.

Z kolei ze swojej strony „Krokodyle” w efekcie ważenia dostawczaków nakładali grzywny za przekroczenie DMC. Warto podkreślić, że wszystkie 30 busów było przeładowanych a najlżejszy z nich ważył 4,5 tony.

Z kolei najcięższy dostawczak osiągnął „wynik” 7,5 tony, za co kierowcę ukarano mandatem w wysokości 1200 złotych. Jak zwykle inspektorzy zakazali dalszej jazdy przeciążonym pojazdami do czasu rozładunku nadmiaru towaru.

Ponadto w jednym przypadku wykonywania międzynarodowego transportu na tzw. licencji wszczęto postępowanie administracyjne wobec zagranicznego przewoźnika.

Źródło zdjęć: WITD Bydgoszcz

Podziel się:
4

Odpowiedzi

Napisz tu swoją opinię

  1. Jwch

    7,5 tony to i tak daleki od rekordu, dla poczciwego iveco to bułka z maslem

  2. Darek

    Szkoda ze aut z Iwoniczanki nie zatrzymują. Bocheński by się nie wypłacił….

  3. Kolekcja

    Tak jakby to dziwne bylo, ze busy do 3.5t sa przeladowane… nowe iveco na blizniaku ma 700 kg dopuszczalnej ladownosci, a konstrukcja podwozia dostosowana do 3t ladownosci☹️ takie akcje, oprocz stresu dla kierowcy, nic nie daja. Nalezy myslec nad systemowymi rozwiazaniami tego problemu.

  4. Matalmarmara

    łoł brawo, kolejna kontrola – precz z przedsiębiorcami, niech żyje ZUS, Orlen, wihars, sanepid, inspekcja pracy, PIH, PKO, i wszyscy kontrolujący.

Komentarze zamknięte.