W piątek 31 marca uroczyście otwarto w Końskich nowy oddział ITD. Będzie więcej inspektorów i kontroli na świętokrzyskich trasach.
Na początek kilka faktów: w terenowych inspektoratach ITD a jest ich 16 w każdym województwie trwały nabory na chętnych chcących wstąpić do tej formacji wyspecjalizowanej m.in. w kontroli krajowego i międzynarodowego a także lokalnego transportu drogowego rzeczy.
Ostatnio, bo w piątek 21 marca uroczyście otwarto nową placówkę podległą WITD Kielce. Po oddziale w Opatowie i Jędrzejowie kolejną siedzibą placówki na terenie województwa świętokrzyskiego zostało Końskie.
Przy okazji warto dodać, że aktualnie cały personalny skład Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Kielcach to 22 zatrudnionych inspektorów wspieranych przez 14 pracowników administracyjnych. WITD Kielce ma do dyspozycji m.in. 12 specjalistycznych samochodów wyposażonych w sprzęt do weryfikacji np. spalin, realnych gabarytów przewożonych ładunków czy nacisków i mas kontrolowanych pojazdów dostawczych czy ciężarowych.
W najbliższych planach jest wzmocnienie kadrowe świętokrzyskiej jednostki m.in poprzez zatrudnienie kolejnych inspektorów a „Krokodyle” z nowego oddziału terenowego w Końskich będą mieć baczenie m.in. na drogi krajowe nr 42 i 74 oraz drogi wojewódzkie nr 728, 746 czy 749.
Przy okazji powstania nowej świętokrzyskiej placówki ITD chciałem przypomnieć, że według raportu Najwyższej Izby Kontroli zatwierdzonego w listopadzie 2020 roku pojawiła się informacja o tym, że większość działań „Krokodyli” prowadzonych jest poza granicami dużych ośrodków miejskich.
Oznacza to w skrócie, że ryzyko spotkania patrolu „zielonych” jest zdecydowanie wyższe na głównych trasach krajowych czy wojewódzkich, niż w centrach większych aglomeracji. A to oznacza, że np. lokalna dystrybucja, jeżeli przemieszcza się w obrębie miasta ma nikłe spotkanie z „Krokodylami”.
Przykłady? Proszę bardzo: kontrolerzy z NIK w raporcie wskazali iż przez 27 miesięcy na terenie Kielc oraz Rzeszowa nie wystawiono ani jednego mandatu za przekroczenie DMC czy nacisków na osie… Chętnych zapoznać się z moim artykułem ze stycznia 2021 zapraszam do podpiętej powyżej publikacji.
Źródło zdjęć: WITD Kielce