Reklama

Iveco Daily 35S przeładowane na pusto – mandat i zabrany dowód

Iveco Daily 35S przeładowane na pusto – mandat i zabrany dowód

Na pojedynczym kole? Pod Świebodzinem zatrzymano przeciążone na pusto Iveco Daily 35S. Kierowca dostał mandat i stracił dowód rejestracyjny.

Tego jeszcze przez 8 lat jak prowadzę dostawczakiem.pl nie było! Przeciążony bus na pusto na pojedynczym kole? No ale przejdźmy do konkretów.

W środę 21 września na drodze krajowej nr 92 w Wilkowie koło Świebodzina inspektorzy ITD z oddziału w Sulęcinie prowadzili działania m.in. przy wykorzystaniu zainstalowanych w jezdni wag preselekcyjnych.

Reklama

W pewnym momencie system wskazał, że jakieś Iveco Daily z kurnikiem i skraplaczem na dachu zabudowy przekracza 3,5 tony.

Dwukomorowa chłodnia lekka nie jest, ale windy nie widzę, no i to Daily na pojedynczym kole przecież!

Po zatrzymaniu pojazdu okazało się jednak, że w ładowni chłodni jadącej do Niemiec nie ma w ogóle towaru. Lubuscy “Krokodyle” ponownie przeprowadzili ważenie za pomocą przenośnych wag, które wykazały, że faktycznie Iveco Daily 35S ma realną masę 3600 kg.

Co ciekawe, z danych znajdujących się w dowodzie rejestracyjnym wynikało, że bus powinien mieć 2880 kg masy własnej.

Z uwagi na 720-kilogramową różnicę pomiędzy pomiarem na punkcie kontrolnym ITD a danymi z dowodu rejestracyjnego, inspektorzy ITD zatrzymali kierowcy dowód rejestracyjny pojazdu oraz wydali zakaz dalszej jazdy.

Kierowca busa otrzymał mandat, ale bez punktów karnych

Przy okazji tej kontroli pod Świebodzinem ciekawy byłem tego, czy przeprowadzający całą procedurę inspektor ITD nałoży też punkty karne, skoro kontrola miała już miejsce po 17 września.

No i poza mandatem w wysokości 100 zł prowadzący przeładowane na pusto Iveco Daily 35S z izolowanym kontenerem i agregatem chłodniczym nie otrzymał żadnych punktów karnych.

Akurat ten przypadek z niewielkim przekroczeniem o 100 kg DMC pokazuje, że 15 punktów karnych za takie wykroczenie byłoby po prostu irracjonalne.

PS: Jeżeli chcesz wesprzeć dostawczakiem.pl i zostać moim Patronem? Kliknij TUTAJ!

Źródło zdjęć: WITD Gorzów Wielkopolski

Podziel się:
6

Odpowiedzi

Napisz tu swoją opinię

  1. Cizz

    Stracił dowód i co teraz ? bo samochód fabrycznie jest za ciężki utną kurnik czy kawałek chłodni by waga się chociaż zgadzała, kto za to odpowie , we Włoszech Francji czy Niemczech to skute łańcuchem na parkingu by pewnie wylądowało

  2. Lukasz

    Przekręt na kat.b żeby można było.jezdzic mandat to powinien dostać ten co zarejestrował w taki sposób a nie kierowca . Totalna głupota ja bym nie przyjął mandatu bo ja nie ładowałem i nie rejestrowałem tego auta

  3. Ela

    Zrobić przepisy .Do 6.5 t kat. B Może być tachograf.Predkosc do 110 km/h.(zeby nie bylo konwoju na autostradach)Wiatol,podatek i wtedy karać za przeładowanie i straszyć punktami.W tej chwili auto z zabudową wychodzi np.2900 kg.Dokladasz windę i kurnik i masz 3.600 kg.Powinnes to zglosc do urzędu do zmiany tary no ale wiadomo.Unas wola kasować mandaty niż zmienić prawo.

  4. Cizz

    Dokładnie chociaż do 5.5 tony

  5. Paweł

    Mnie ciekawi skąd w ogóle taka waga wyszła bo to rzeczywiście jest 35s, plandeki w tej konfiguracji ważą około 2.7-2.8t, rozumiem że chłodnia jest cięższa ale nie o prawie tonę

  6. Marcin

    Jest to bardzo dziwne ,bo wychodzi że zabudowa waży Ok. 1700 kg.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

5 + czternaście =