Na otomoto.pl wystawione jest Iveco Daily jako ciągnik z naczepą chłodniczą na B+E. Czy taki zestaw na bazie 3,5-tonowego busa ma sens?
Przeglądając ostatnio serwis otomoto.pl zwróciłem uwagę na ofertę sprzedaży Iveco Daily 35S18, które służy jako ciągnik siodłowy do pracy z naczepą. Ale nie jest to ani zwykły kontener, plandeka czy niskopodwoziowa naczepa do przewozu pojazdów.
Wystawiony na sprzedaż zestaw na kategorię prawa jazdy B+E składa się z 3,5-tonowego ciągnika oraz 3,5-tonowej chłodni zbudowanej na jednoosiowej naczepie o długości 5,2 metra oraz szerokości i wysokości równej 2,2 metra.
Nie do końca jest jasne jaka jest realna ładowność takiego zestawu, ale myślę, że okolice 2500 kg (albo i więcej) jest jak najbardziej realne.
Sprzedający informuje, że może sprzedać tylko 3-litrowe Daily (30 000 zł) albo samą naczepę (20 000 zł) lub razem cały zestaw (48 000 zł). Czy jednak taki zestaw na B+E ma sens w naszych realiach?
Tego typu ciągniki bazujące na 3,5-tonowych autach dostawczych typu Iveco Daily, Mercedes Sprinter lub Renault Master, które przystosowano do ciągnięcia naczep są popularne m.in. w Niderlandach, Belgii czy Szwajcarii, ale w Polsce to ciągle ewenement na drogach.

Po pierwsze przy zestawach na B+E wchodzi w grę m.in. tachograf i ograniczenie prędkości do 80 km/h nawet na autostradzie. Do tego dochodzi myto, podatek od środków transportu a i znaki typu B-5 (zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych) czy B-18 (zakaz wjazdu pojazdów powyżej np. 3,5 tony DMC) mocno ograniczają zastosowanie takich konstrukcji.
Dlatego taki zestaw na B+E może być tak samo postrzegany przez potencjalnych klientów jak wejście w 7-tonowe „solówki” na bazie Daily. Pozostaje zatem w naszych realiach mająca znikomą ładowność 3,5-tonowa chłodnia, która zabiera drugie tyle towaru (jak nie więcej).
W każdym razie jeżeli ktoś jednak byłby zainteresowany wykorzystaniem takiego Daily a może i całego zestawu, to bezpośredni link do ogłoszenia znajduje się TUTAJ.
Źródło zdjęć: otomoto.pl
Odpowiedzi
Napisz tu swoją opinię
Zestaw taki ma sens jeżeli dokładnie zagłebić się w ładowność.
Znak B5 obowiązuje nawet Syrenkę Bosto mojego wujka bo w dowodzie jest sam. ciężarowy a znak B18 chyba dotyczy także zestawu z przyczepą nawet lekką jeżeli DMC zestawu przekracza 3,5 t
Komentarze zamknięte.