Reklama

Iveco Daily jako ciągnik z naczepą chłodniczą na B+E

Iveco Daily jako ciągnik z naczepą chłodniczą na B+E

Na otomoto.pl wystawione jest Iveco Daily jako ciągnik z naczepą chłodniczą na B+E. Czy taki zestaw na bazie 3,5-tonowego busa ma sens?

Z opisu wynika, że chłodnia naczepy oferuje 25 m3 pojemności.

Przeglądając ostatnio serwis otomoto.pl zwróciłem uwagę na ofertę sprzedaży Iveco Daily 35S18, które służy jako ciągnik siodłowy do pracy z naczepą. Ale nie jest to ani zwykły kontener, plandeka czy niskopodwoziowa naczepa do przewozu pojazdów.

Wystawiony na sprzedaż zestaw na kategorię prawa jazdy B+E składa się z 3,5-tonowego ciągnika oraz 3,5-tonowej chłodni zbudowanej na jednoosiowej naczepie o długości 5,2 metra oraz szerokości i wysokości równej 2,2 metra.

Reklama

Nie do końca jest jasne jaka jest realna ładowność takiego zestawu, ale myślę, że okolice 2500 kg (albo i więcej) jest jak najbardziej realne.

Sprzedający informuje, że może sprzedać tylko 3-litrowe Daily (30 000 zł) albo samą naczepę (20 000 zł) lub razem cały zestaw (48 000 zł). Czy jednak taki zestaw na B+E ma sens w naszych realiach?

Tego typu ciągniki bazujące na 3,5-tonowych autach dostawczych typu Iveco Daily, Mercedes Sprinter lub Renault Master, które przystosowano do ciągnięcia naczep są popularne m.in. w Niderlandach, Belgii czy Szwajcarii, ale w Polsce to ciągle ewenement na drogach.

Siodło zamontowano blisko kabiny 180-konnego Dajlaka, który posiada też swoje tylne lampy zespolone. Drugi komplet zamontowany jest na naczepie.

Po pierwsze przy zestawach na B+E wchodzi w grę m.in. tachograf i ograniczenie prędkości do 80 km/h nawet na autostradzie. Do tego dochodzi myto, podatek od środków transportu a i znaki typu B-5 (zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych) czy B-18 (zakaz wjazdu pojazdów powyżej np. 3,5 tony DMC) mocno ograniczają zastosowanie takich konstrukcji.

Dlatego taki zestaw na B+E może być tak samo postrzegany przez potencjalnych klientów jak wejście w 7-tonowe „solówki” na bazie Daily. Pozostaje zatem w naszych realiach mająca znikomą ładowność 3,5-tonowa chłodnia, która zabiera drugie tyle towaru (jak nie więcej).

W każdym razie jeżeli ktoś jednak byłby zainteresowany wykorzystaniem takiego Daily a może i całego zestawu, to bezpośredni link do ogłoszenia znajduje się TUTAJ.

Źródło zdjęć: otomoto.pl

Podziel się:
1

Odpowiedzi

Napisz tu swoją opinię

  1. picipolo

    Zestaw taki ma sens jeżeli dokładnie zagłebić się w ładowność.
    Znak B5 obowiązuje nawet Syrenkę Bosto mojego wujka bo w dowodzie jest sam. ciężarowy a znak B18 chyba dotyczy także zestawu z przyczepą nawet lekką jeżeli DMC zestawu przekracza 3,5 t

Komentarze zamknięte.