Wynika z niego, że urządzenie, na podstawie którego dokonano pomiaru, miało legalizację ważną do 6 maja 2022 roku.
Chciałem zapytać się o tę kwestię w Wojewódzkim Inspektoracie Transportu Drogowego w Łodzi, ale po godzinie 13:00 była tam chyba tylko miła pani sekretarka, która poinformowała, że nie ma już nikogo z Wydziału Inspekcji, bo inspektorzy mają skrócony czas pracy z uwagi na wysokie temperatury.
Zobacz też: Przeciążone busy na krajówce. Kary według humoru inspektora ITD
Temat jest o tyle ciekawy, że podejmę ponownie próbę jutro i spróbuję zapytać co dokładnie oznacza taki wydruk z datą legalizacji wagi i czy w takim razie sam pomiar był dokonany w sposób prawidłowy.
Nie jestem zwolennikiem przeciążania busów, ani też kombinowania z zaniżaniem DMC, aby 7-tonowym busem mógł jeździć kierowca z kategorią B bez opłat e-TOLL, bez zezwolenia czy licencji.
Jednak kilkukrotnie już pisałem o tym, że za o wiele niższe przekroczenie DMC inni kierowcy dostają o wiele wyższe mandaty, niż w tym przypadku na S8. Natomiast bezsprzecznie takie pomiary mas muszą być wykonywane zgodnie z instrukcją producenta wagi oraz urządzeniami z legalizacją. Inaczej cała procedura kontroli DMC nie jest miarodajna.
Źródło zdjęć: WITD Łódź
Odpowiedzi
Napisz tu swoją opinię
O co chodzi z kierowcą „Ivana”?
„… kierowca Ivana ukarany został mandatem w wysokości 2000 złotych.”
Ivan to Iveco po prostu. Dajlak to Daily. A Renata to Renault 🙂
Nie ważna legalizacja wagi była do maja!
Legalizacje wag, tak jak np. badania okresowe kierowców zawodowych są wydłużone przez pandemię, która oficjalnie się nie zakończyła.
Komentarze zamknięte.