Iveco i chiński Foton – współpraca przy elektryfikacji gamy vanów

Iveco i chiński Foton – współpraca przy elektryfikacji gamy vanów

Przedstawiciele Iveco i chińskiej marki Foton podpisali umowę o współpracy przy elektryfikacji gamy vanów poniżej 3,5 tony DMC.

We wtorek 4 czerwca reprezentanci marki Iveco wraz z przedstawicielami chińskiej spółki Foton produkującej pojazdy użytkowe, ogłosili wspólne badanie potencjału w ramach współpracy dotyczącej pojazdów elektrycznych i komponentów do nich oraz wspólnych możliwości biznesowych w Europie i Ameryce Południowej.

Foton to spółka będąca częścią BAIC Group i teraz razem z Iveco Group dąży do ekologicznej transformacji przemysłu motoryzacyjnego. Chodzi o technologie napędów elektrycznych, hybrydowych oraz wodorowych ogniw paliwowych.

Reklama

Iveco, dzięki współpracy z Fotonem, liczy na osiągnięcie dalszych postępów w realizacji strategii międzynarodowego rozwoju.

Iveco Group dąży do rozszerzenia oferty lekkich pojazdów użytkowych, uzupełniając ją, obok rodziny modelowej Daily (z DMC od 3,5 do 7,2 tony).

Chodzić ma o mniejsze pojazdy z dopuszczalną masą całkowitą poniżej 3,5 tony, w tym także należące do tego przedziału wagowego podwozia do zabudowy oraz furgony z napędem całkowicie elektrycznym.

Foton wraz z Iveco Group mają w planach zbadać możliwości wykorzystania obecnych kanałów dystrybucji Iveco do sprzedaży pojazdów elektrycznych w Europie i Ameryce Południowej w kategorii poniżej 3,5 tony DMC.

Nowe pojazdy mogą korzystnie wpłynąć na lokalne łańcuchy dostaw oraz rozwój sieci sprzedaży i serwisów Iveco.

Warto także przypomnieć, że na początku tego roku Iveco Group podpisała umowę z Hyundai Motor Company na dostawy elektrycznych podwozi o dopuszczalnej masie całkowitej od 2,5 do 3,5 tony, które będą sprzedawane i serwisowane w Europie przez Iveco.

Podejmując współpracę z Foton i Hyundai, Iveco Group ma na celu stworzenie kompleksowej oferty nowych elektrycznych pojazdów użytkowych dostępnych jako podwozia pod zabudowę oraz z nadwoziami typu furgon.

Warto przy okazji przypomnieć, że już w 2023 roku na chińskim rynku dostępny jest bazujący na Maxusie e-Deliver 7 (wraz z 2-litrowymi turbodieslami Deliver 7) oferowany pod nazwą Iveco Fidato (polecam artykuł powyżej).

Źródło zdjęcia: Iveco

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

cztery × jeden =