Z danych ACEA za 2022 rok wynika, że flota elektrycznych vanów w Europie znacząco wrosła. Co ciekawe, Polska jest wśród liderów tego trendu.
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów (z ang. ACEA) opublikowało kilka dni temu raport dotyczący nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony zarejestrowanych w ubiegłym roku w Europie.
Wynika z niego, że samochody typu LCV z silnikami Diesla w całej Unii Europejskiej (poza Bułgarią i Maltą) zanotowały spadek rejestracji rok do roku z ponad 1,4 mln do 1,1 mln w 2022 roku, co oznacza spadek o 21,9%.
Jeżeli doliczyć do tego Islandię, Norwegię i Szwajcarię oraz Wielką Brytanię to liczba rejestracji vanów z silnikami wysokoprężnymi w 2021 roku sięgnęła 1,79 mln a rok później już tylko 1,4 mln (spadek o 22,1%).
Z danych ACEA wynika, że w minionym roku lekkie pojazdy użytkowe w 86% posiadały napęd silnikiem wysokoprężnym, co oznacza zauważalny spadek w porównaniu do 2021 roku, kiedy ten odsetek sięgał 90,2%.
Porównując dane z dwóch ostatnich lat w krajach Wspólnoty zanotowano natomiast wzrost o 9,2% wśród vanów z jednostkami benzynowymi – z 59 141 do 64 585 sztuk w 2022 roku.
Dalsza część artykułu znajduje się na kolejnej podstronie