Aż 70 000 zł dofinansowania i ładowność ponad 1,9 tony? Niestety, program „Mój elektryk” nie obejmuje elektrycznych vanów z DMC 4250 kg.
Na początek ustalmy kilka faktów. Od 24 grudnia 2021 roku osoby posiadające prawo jazdy kategorii B minimum 2 lata mogą prowadzić samochody zasilane paliwami alternatywnymi o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t oraz nieprzekraczającej 4250 kg, jeżeli przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej 3,5 t wynika z zastosowania paliw alternatywnych. Wynika to ze znowelizowanej ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Nieco wcześniej, bo od 21 listopada 2021 roku Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przyjmuje wnioski na wsparcie zakupu pojazdów kategorii N1 Wsparcie zakupu pojazdów kategorii N1 w ramach programu „Mój elektryk”.
Nabór skierowany jest do prywatnych firm, jednostek sektora finansów publicznych, instytutów badawczych, a także stowarzyszeń, fundacji, spółdzielni czy rolników indywidualnych oraz kościołów i innych związków wyznaniowych.
Zobacz też: Elektryczne vany z dofinansowaniem do 70 000 zł od 22 XI 2021
O jakich pieniądzach mówimy? Dotacja do 20% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 50 000 zł lub dotacja do 30% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 70 000 zł w przypadku deklaracji średniorocznego przebiegu powyżej 20 000 km.
I teraz pytanie: czy powyższy program „Mój elektryk” bierze pod uwagę wyłącznie pojazdy z homologacją N1 a to oznacza samochody ciężarowe z dopuszczalną masą całkowitą do 3500 kg.