Reklama

 

Elektryczne vany z dofinansowaniem do 70 000 zł od 22 XI 2021

Elektryczne vany z dofinansowaniem do 70 000 zł od 22 XI 2021

Z dopłat skorzystać mogą prywatne firmy, ale też i samorządy lokalne – elektryczne vany z dofinansowaniem do 70 000 zł już od 22 XI 2021 roku.

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej po raz drugi ogłosił program dopłat do pojazdów z alternatywnymi źródłami napędu dla podmiotów niebędących osobami fizycznymi.

Oznacza to, że nabór skierowany jest do prywatnych przedsiębiorstw, jednostek sektora finansów publicznych, instytutów badawczych, stowarzyszeń, fundacji, spółdzielni, a nawet rolników indywidualnych oraz kościołów i innych związków wyznaniowych.

Zobacz też: eVAN: do 70 000 zł dla firm na zakup elektrycznego dostawczaka

W przypadku pojazdów dostawczych z homologacją N1 dofinansowanie może sięgnąć 70 000 zł, jeżeli roczny deklarowany przebieg elektrycznego vana będzie większy niż 20 000 km.

Poprzedni program o nazwie „eVAN – dofinansowanie zakupu elektrycznego samochodu dostawczego (N1)” nie znalazł większego zainteresowania wśród polskich firm, chociaż kwota dofinansowania sięgała także 70 000 zł.

Teraz NFOŚiGW ogłosił nabór na dofinansowanie zakupu pojazdów elektrycznych lub wodorowych a wnioski można składać od 22 listopada do 30 września 2025 roku, chyba, że wcześniej nie wyczerpie się budżet przeznaczony na ten cel.

Jak informuje NFOŚiGW, wsparciem finansowym mogą być objęte m.in. samochody dostawcze z homologacją N1 i z DMC do 3,5 tony. W tym wypadku wysokość dofinansowania dochodzi do 20% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 50 000 zł.

Istnieje jednak możliwość zwiększenia wysokości dofinansowania do 30% kosztów kwalifikowanych, ale nie więcej niż do kwoty 70 000 zł, jeżeli przedsiębiorca czy inna instytucja czy stowarzyszenie zadeklaruje, że rocznie taki dofinansowany van przejedzie więcej niż 20 000 km.

Odnośnie samochodów z homologacją M1 i możliwością przewozu do 9 osób wraz z kierowcą (DMC do 3,5 tony) wysokość dofinansowania to 18 750 zł, lecz istnieje możliwość zwiększenia dotacji do 27 000 zł przy deklaracji średniorocznego przebiegu powyżej 15 000 km). Trzeba tutaj pamiętać, że maksymalna cena zakupu pojazdu to 225 000 zł.

I tutaj małe wyjaśnienie – powyższa kwota uzależniona jest od tego czy podatek VAT stanowi koszt dla wnioskodawcy czy nie, a więc może być to 225 000 zł netto lub brutto. Do tego dochodzi sytuacja, jeżeli podatnik ma  prawną możliwość “odpisania” 50% VAT.

Na pojazdy homologacją kategorii L1e-L7e wysokość dofinansowania dochodzi do 30% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 4 000 zł.

Dofinansowanie leasingu ze środków NFOŚiGW będzie odbywało się za pośrednictwem banku, który będzie współpracował z wybranymi firmami leasingowymi.

Zobacz też: Test: Mercedes eVito Tourer – elektryczny minibus (wideo, zdjęcia)

Program przewiduje możliwość dofinansowania zakupu dostawczaków czy minibusów do przewozu osób pod warunkiem, że będą to wyłącznie fabrycznie nowe pojazdy, które nie były jeszcze nigdy przed zakupem zarejestrowane.

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dopuszcza też sytuację, że elektryczne vany zostały już zakupione oraz zarejestrowane przez dealera samochodowego, importera lub firmę leasingową, jednak przebieg takiego bezemisyjnego dostawczaka czy nawet kombivana nie może być wyższy niż 50 km.

Źródło zdjęć: dostawczakiem.pl

Komentarze