Elektryczne Mercedesy eSprinter i eVito wchodzą na polski rynek

Elektryczne Mercedesy eSprinter i eVito wchodzą na polski rynek

Kilka dni po rozpoczęciu programu eVAN elektryczne furgony Mercedes eSprinter i eVito wchodzą na polski rynek. Ceny obu dostawczaków nie są niskie.

Mercedes-Benz Polska od 1 lipca 2020 roku oficjalnie wprowadził do polskiej oferty dwa elektryczne vany. Mniejszy z nich to eVito, którego elektryczny 116-konny silnik zasila bateria o mocy 41 kWh.

Zobacz też: Mercedes-Benz eVito – pierwsza jazda elektrycznym W447

Elektryczny silnik o mocy 85 kW/116 KM występuje zarówno w eVito oraz w modelu eSprinter. Mercedes zastosował do ogrzewania kabin w obu vanach pompę ciepła.

W447 na prąd dostępny jest w dwóch wariantach nadwoziowych: long (5 140 mm) oraz extra long (5 370 mm), które oferują dokładnie taką samą kubaturę ładowni, co wersje z konwencjonalnym napędem silnikiem Diesla (odpowiednio 6 oraz 6,6 m3).

Mercedes eVito ma przy 3,2-tonowym DMC ładowność na poziomie 1048-1073 kg a w zależności od wymagań klienta auto rozpędzić się może do 80 km/h (opcjonalnie ogranicznik prędkości można ustawić na 100 km/h lub 120 km/h).

Zamontowany pod ładownią zestaw 3 akumulatorów zapewniać powinien zasięg do 150 kilometrów, lecz w przypadku eksploatacji przy niskich temperaturach i maksymalnym obciążeniem eVito W447 powinien przejechać 100 kilometrów.

Cennik elektrycznego Mercedesa eVito zaczyna się od 189 943 zł netto/233 630 brutto.

Zobacz też: Mercedes eSprinter – pierwsza jazda prototypowym elektrykiem

Mercedes eSprinter bazuje na przednionapędowym furgonie z podwyższonym dachem.

Większy eSprinter napędzany tym samym 116-konnym elektrycznym silnikiem generującym 295 Nm oferuje 11 m3 na towary, a więc dokładnie tyle samo, co przednionapędowy furgon typoszeregu 910 z podwyższonym dachem.

Mający 3,5 tony DMC Mercedes eSprinter ma ładowność od około 900 kg do 1040 kg – w zależności od tego czy pod podłogą ładowni zamontowane są 3 lub 4 baterie o mocy 35 kWh albo 55,2 kWh.

Mercedes-Benz eSprinter z mniejszą baterią ma mieć zasięg do 115 kilometrów, natomiast wersje z dodatkowym akumulatorem pod podwoziem powinny przejechać już 150 kilometrów.

Na polskim rynku bezemisyjny Sprinter kosztuje od 233 143 zł netto/286 766 brutto. Wprowadzenie do oferty dwóch elektrycznych „blaszek” nastąpiło kilka dni po rozpoczęciu programu dofinansowań eVAN.

Zobacz też: eVAN: do 70 000 zł dla firm na zakup elektrycznego dostawczaka

Program eVAN skierowany jest do przedsiębiorstw chcących zakupić albo wziąć w leasing nowy pojazd elektryczny z homologacją N1 wykorzystujący do napędu wyłącznie energię elektryczną “akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania”.

Dofinansowanie z NFOŚiGW wynieść ma do 30% kosztów kwalifikowanych, ale nie więcej niż 70 000 zł na zakup/leasing pojazdów elektrycznych.

Źródło zdjęć: Mercedes-Benz

Podziel się: