Podczas ostatniej wizyty w centrali Iveco przypadkiem natknąłem się na model Vision, który jest concept carem zaprezentowanym w 2014 roku.
Pisałem jakiś czas temu o moich wrażeniach z pierwszych jazd testowych najnowszym wcieleniem eDaily. I chociaż większość czasu podczas turyńskiej prezentacji elektrycznego Dajlaka upłynęła albo na słuchaniu o bateriach trakcyjnych, zabudowach i możliwościach wykrywania usterek on-line a nawet umawianiu zdalnie wizyt w serwisie, to był też czas na zobaczenie kilku, może kilkunastu zabytkowych modeli, które Iveco trzyma w swoich halach.
Prawda jednak jest taka, że hala, gdzie odbywały się prezentacje dla przedstawicieli mediów z różnych krajów, w tym z Polski, spowodowała przeniesienie historycznych ciężarówek i innych pojazdów z ich miejsca na zadaszoną przestrzeń pomiędzy halą a częścią serwisową.
Poza pięknym Fiatem 615 z podwójną kabiną, czy skrzyniowym Fiatem-Iveco 682 zwróciłem uwagę na stojącego pod folią niebieskiego vana. Niemal od razu przypomniał mi się koncept pokazany w 2014 roku na IAA w Hanowerze, ale coś nie pasowały mi koła.
Po obejściu Iveco Vision – bo taką nazwę otrzymał ten concept car – miał być napędzany dwoma rodzajami silników: elektrycznym oraz hybrydowym typu plug-in dla dalszych tras.
Auto w salonie zwracało na siebie uwagę nowoczesną stylistyką, światłami FULL LED, czy wysuwanym stopniem ułatwiającym wejście przez boczne drzwi.
Do tego olbrzymie felgi (ponad 20 cali? nie znalazłem informacji o rozmiarze) oraz nietypowo unoszona tylna klapa ładowni wzbudzały zaciekawienie zwiedzających targi IAA 2014.
W każdym razie teraz widok ładnego konceptu ogołoconego z olbrzymich aluminiowych obręczy na rzecz 16-calowych stalówek, który stoi gdzieś zapomniany pod folią nie wygląda już jak dostawczak przyszłości.
W każdym razie pozwolę sobie na stwierdzenie, że teraz taki prototypowy furgon o futurystycznym kształcie byłby całkowicie do przyjęcia przez klientów i nie wzbudzałby większych emocji na polskich czy włoskich ulicach.
Podsumowując, Iveco ma gotowy projekt stylistyczny, który z powodzeniem – moim skromnym zdaniem – mógłby wyznaczyć design kolejnego wcielenia dla Daily.
Źródło zdjęć: dostawczakiem.pl Iveco