Kolejny bus z Polski zatrzymany w UK. Deportacja za zaniżanie DMC?

Kolejny bus z Polski zatrzymany w UK. Deportacja za zaniżanie DMC?

W ostatnim czasie to kolejny bus z Polski zatrzymany w UK. Tym razem DVSA rozważać ma nawet deportację za zaniżanie DMC pojazdu.

O pewnego czasu brytyjskie służby mają na oku polskich przewoźników wykorzystujących do operacji transportowych 3,5-tonowe busy, które często bazują na podwoziu Iveco Daily z bliźniakami na tylnej osi.

Ostatnio pisałem o takim przypadku, kiedy w porcie w Dover wyłapany został 15-paletowy Dajlak, który ważył ponad 5,1 tony. Tamta historia skończyła się nie tylko zablokowaniem stalową linką busa, ale wobec kierowcy i przewoźnika skierowana została sprawa do lokalnego sądu.

Tym razem Wiltshire Police zatrzymało w mieście Swindon w południowej Anglii kolejne Iveco Daily należące do polskiego przewoźnika. Jednak co istotne w tym przypadku, w notce policyjnej nie ma ani słowa o przeładowaniu a tylko o tym, że bus został zarejestrowany na 3,5 tony, aby uniknąć wymagań i opłat obowiązujących małe ciężarówki z 7,5-tonowym DMC.

Co ciekawe, w sprawie widocznego na zdjęciu Iveco na bliźniakach i z windą samozaładowczą nałożono grzywny w wysokości 800 funtów. Do tego auto z Polski zostało zgłoszone przez policjantów z jednostki Wilts Specialist Ops do DVSA (Driver and Vehicle Standards Agency), które miało podjąć decyzję o tym czy np. konieczna będzie deportacja takiego pojazdu z kierowcą z terenu Wielkiej Brytanii.

Źródło zdjęcia: Wiltshire Police

Podziel się:
9

Odpowiedzi

Napisz tu swoją opinię

  1. Kuba

    bus w tytule, a artykuł o ciężarówce…

    1. Drdr

      to niestety plaga, wielu kierowców samochodów dostawczych używa słowa bus na swoje pojazdy

  2. Cyn

    no a jak potraktować busa który w dowodzie rejestracyjnym ma DMC 3,5t, a sam na pusto już waży więcej? Przecież każdy kierowca który godzi się na taką jazdę jest świadom tego co robi. W imię czego kierowcy to robią? Żadna siła nie powinna go zmusić do przekraczania wagi ładowności. Kierowcy busów zacznijcie myśleć, o sobie i że nikt nie weźmie odpowiedzialności za wasze świadome działanie.

  3. Kurier

    Popieram,nękanie kierowców i przewoźników, zlikwidować transport lekki i niech wszystko podrożeje 2x, tak, tak, za to i tak zapłaci przysłowiowy kowalski

    1. Edek z krainy kredek

      co ty wygadujesz za starosandalskie teorie? patologia transportowa ma wymrzeć. już na ciężarówkach młodzi kierowcy nie kombinują z czasem pracy, magnesami, wyłącznikami to wy się nauczcie szanować pracę busiarze.

  4. Busiarz

    A to akurat prawda że młodzi nie kombinują z tacho bo to broszka tych doświadczonych. I chyba jesteś jedynym z tych właśnie. Bo gówno masz pojęcie w jakie miejsca musi taki bus wjechać żeby zabrać zasrane trzy palety o łącznej wadze 900 co już go przeladowuje. Chcesz to wjedź tym swoim wielkim autem Panie Kierowco.Odwala się na busie robotę za duże a Ty jeszcze stekasz.

  5. Tomasz

    Popieram karanie takich . Patologi nic nie usprawiedliwią… z trudnych do załadunku miejsc można wywieźć ładunek na dwa lub trzy razy na większą kurierska firmę, a nie odwalać patologię i narażać innych uczestnikow ruchu przeladowanym busem który potem ledwo hamuje …

  6. 13 lat pomiedzy baranami z busów

    Nie rozumiem fanatycznej obrony tej patologii , przez busiarzy?
    Te bzdury o „poświęceniu busiarzy” i odwalanie „czarne roboty” za dużych ???
    A jak się wydarzy wypadek i policja dobierze się do dupy za wagę i czas pracy.
    To wtedy nikt z busiarzy nie slyszał i nic nie wie o takich pacjentach co siedzą…

  7. Obywatel

    Nie był przeladowany więc oco chodzi namlegalu był.

Komentarze zamknięte.