MAN TGE – konstrukcyjny bliźniak nowego Volkswagena Craftera – będzie miał DMC od 3 do 5,5 tony. Do napędu posłuży silnik 2.0 TDI o mocy od 102 do 177 KM.
To, że TGE będzie produkowany razem z Crafterem II generacji, wynika w głównej mierze z tego, że większość pakietu akcji koncernu MAN należy od 2012 roku do Volkswagena.
Zobacz też: Nowy VW Crafter z silnikiem 2.0 TDI o mocy od 102 do 177 KM
Oba pojazdy wytwarzane będą w fabryce w Białężycach koło Wrześni dzieląc większość podzespołów, w tym jednostki napędowe i skrzynie biegów.
MAN TGE będzie miał zatem pod maską turbodiesla 2.0 TDI, który dostępny będzie w wersji z mocą 102, 122, 140 oraz 177 KM. Z tą 4-cylindrową jednostką wysokoprężną o pojemności 1 968 ccm współpracować może 6-stopniowa skrzynia manualna lub 8-stopniowy „automat”. Klienci do wyboru będą mieli pojazdy z napędem na przednią lub tylną oś, a nawet w ofercie dostępny będzie układ 4×4.
Nowy TGE będzie dostępny zarówno jako klasyczny, czy przeszklony furgon, ale w gamie pojawią się również podwozia do zabudowy z pojedynczą i podwójną kabiną pasażerską.
MAN TGE w wersji furgon występować ma z dwoma rozstawami osi, trzema wysokościami dachu (2 340 mm, 2 575 mm oraz 2 800 mm) oraz trzema długościami nadwozia (5 983 mm, 6 833 mm i 7 388 mm).
W topowych wariantach furgon ma mieć objętość 18,3 metrów sześciennych. W standardowym wyposażeniu „blaszki” znajduje się m.in. oświetlenie LED wnętrza przestrzeni ładunkowej. Nowy dostawczak MAN-a oferowany będzie w odmianie od 3 do 5,5 tony dopuszczalnej masy całkowitej, ale dodatkowe aż 3,5 t można uzyskać po dołączeniu przyczepy, co ucieszy m.in. kierowców lawet.
Zobacz też: Nowa kabina sypialna Spojkar do lawet na bazie Renault Master
Oficjalna premiera MAN-a TGE i VW Craftera II generacji odbędzie się na targach IAA w Hanowerze w dniach 22-26 września, a uroczyste otwarcie fabryki w Białężycach koło Wrześni zaplanowano na 24 października 2016.
Produkcja „TGE-la” rusza w kwietniu 2017 roku, ale w Polsce dostawczy MAN pojawi się dopiero jesienią przyszłego roku.
Źródło zdjęć: MAN Truck & Bus