Reklama

 

MAN TGE z polskiej fabryki Volkswagena – oficjalne zdjęcia

MAN TGE z polskiej fabryki Volkswagena – oficjalne zdjęcia

MAN TGE – konstrukcyjny bliźniak nowego Volkswagena Craftera – będzie miał DMC od 3 do 5,5 tony. Do napędu posłuży silnik 2.0 TDI o mocy od 102 do 177 KM.

To, że TGE będzie produkowany razem z Crafterem II generacji, wynika w głównej mierze z tego, że większość pakietu akcji koncernu MAN należy od 2012 roku do Volkswagena.

Zobacz też: Nowy VW Crafter z silnikiem 2.0 TDI o mocy od 102 do 177 KM

Reklama

W środku MAN wygląda niemal identycznie jak bliźniaczy Volkswagen. Jedynie po wypełnienie kierownicy z lwem wyróżnia "TGE-la" od Craftera.
W środku MAN wygląda niemal identycznie jak bliźniaczy Volkswagen. Jedynie po wypełnienie kierownicy z lwem wyróżnia “TGE-la” od Craftera.

Oba pojazdy wytwarzane będą w fabryce w Białężycach koło Wrześni dzieląc większość podzespołów, w tym jednostki napędowe i skrzynie biegów.

MAN TGE będzie miał zatem pod maską turbodiesla 2.0 TDI, który dostępny będzie w wersji z mocą 102, 122, 140 oraz 177 KM. Z tą 4-cylindrową jednostką wysokoprężną o pojemności 1 968 ccm współpracować może 6-stopniowa skrzynia manualna lub 8-stopniowy “automat”. Klienci do wyboru będą mieli pojazdy z napędem na przednią lub tylną oś, a nawet w ofercie dostępny będzie układ 4×4.

Nowy TGE będzie dostępny zarówno jako klasyczny, czy przeszklony furgon, ale w gamie pojawią się również podwozia do zabudowy z pojedynczą i podwójną kabiną pasażerską.

Według zapowiedzi producenta MAN TGE w wersji z DMC 3,5 tony może zabrać nawet do 1,5 tony ładunku.
Według zapowiedzi producenta MAN TGE w wersji z DMC 3,5 tony może zabrać nawet do 1,5 tony ładunku.

MAN TGE w wersji furgon występować ma z dwoma rozstawami osi, trzema wysokościami dachu (2 340 mm, 2 575 mm oraz 2 800 mm) oraz trzema długościami nadwozia (5 983 mm, 6 833 mm i 7 388 mm).

W topowych wariantach furgon ma mieć objętość 18,3 metrów sześciennych. W standardowym wyposażeniu “blaszki” znajduje się m.in. oświetlenie LED wnętrza przestrzeni ładunkowej. Nowy dostawczak MAN-a oferowany będzie w odmianie od 3 do 5,5 tony dopuszczalnej masy całkowitej, ale dodatkowe aż 3,5 t można uzyskać po dołączeniu przyczepy, co ucieszy m.in. kierowców lawet.

Zobacz też: Nowa kabina sypialna Spojkar do lawet na bazie Renault Master

Oficjalna premiera MAN-a TGE i VW Craftera II generacji odbędzie się na targach IAA w Hanowerze w dniach 22-26 września, a uroczyste otwarcie fabryki w Białężycach koło Wrześni zaplanowano na 24 października 2016.

Produkcja “TGE-la” rusza w kwietniu 2017 roku, ale w Polsce dostawczy MAN pojawi się dopiero jesienią przyszłego roku.

Źródło zdjęć: MAN Truck & Bus

Podziel się: