Maxus Deliver 9 i Fiat Ducato w cenie od 99 900 zł netto

Maxus Deliver 9 i Fiat Ducato w cenie od 99 900 zł netto

Nowy bus w cenie od 99 900 zł netto? Taką ofertę ma teraz Maxus na model Deliver 9 2.0 TCDI oraz Fiat na Ducato 2.2 MultiJet3.

Nie dalej jak dwa dni temu pojawiła się informacja o ofercie promocyjnej na chińskiego Maxusa Deliver 9 z turbodieslem 2.0 TCDI o mocy 150 KM.

W cenie 99 900 zł netto/ 122 877 zł brutto mamy furgon L3H2 (innych wersji „blaszki” dalej brak w polskiej ofercie), który dostępny jest w promocyjnym leasingu 101%.

Miałem takiego Maxusa Deliver 9 na testy i przyznam, że z tą ofertą cenową to naprawdę warta opcja do rozważenia – zawieszenie świetnie radzi sobie także pod pełnym obciążeniem a 150-konny turbodiesel zimą nie spalił więcej niż 9,5 litra na 100 km.

Jednak na początku roku, kiedy miałem na testy Deliver 9 z jednostką 2.0 TCDI, oficjalna cena tego furgonu (133 900 zł netto/164 697 zł brutto) nie wyglądała tak atrakcyjnie, chociaż w serii ten model posiada już m.in. klimatyzację, 6 poduszek powietrznych, podgrzewane fotele, wielofunkcyjną kierownicę, kamerę cofania i elektrycznie podgrzewane i regulowane lusterka zewnętrzne czy centralny wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala z Android Auto (aktualnie już 12,3′ oraz dodatkowo połączenie poprzez Apple CarPlay).

A dziś, czyli 18 października Fiat Professional wysłał komunikat prasowy, w którym chwali się, że Fiat Ducato L2H2 dostępny jest od… 99 900 zł netto. Przypadek?

W każdym razie włoski dostawczak to wersja ze 120-konnym silnikiem o pojemności 2184 ccm oraz w wariancie tonażowym 3,3 t a wspomniany wcześniej Maxus Deliver 9 to 3,5-tonówka.

Fiat Ducato po ostatnim faceliftingu otrzymał m.in. systemy ADAS w serii (m.in. układ automatycznego hamowania awaryjnego z wcześniejszym ostrzeżeniem o możliwej kolizji), ale typoszereg X250 to konstrukcja już pełnoletnia, bo weszła na rynek w 2006 roku.

W Ducato nadwozie L2H2 oferuje dokładnie tyle samo pojemności, co chiński konkurent, ale jeżeli ktoś będzie ciągać przyczepy, to Maxus Deliver 9 oferuje 2800 kg uciągu na haku a Ducato o 300 kg mniej, czyli tylko 2500 kg.

W przypadku Fiata Ducato w serii mamy także manualną „klimę”, kamerę cofania, ale tylko 5-calowy ekran radia a za pełnowymiarowe koło zapasowe trzeba dopłacić 1000 zł netto (w Maxusie w serii). Do tego taka „blaszka” Fiata będzie stać na 15-calowych kołach a chiński konkurent ma fabrycznie już 16-calowe obręcze z oponami 215/75/16C.

Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia sieci serwisowej i dealerskiej a to ważna jednak sprawa w przypadku lekkich pojazdów użytkowych – tutaj zdecydowanie prowadzi Fiat, który jest także zdecydowanie bardziej rozpoznawalną marką niż będący dopiero kilka lat na tynku Maxus.

Źródło zdjęć: Maxus, Fiat Professional

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

siedemnaście − trzy =