Chińskie dostawczaki dostępne w Polsce

Chińskie dostawczaki dostępne w Polsce

W Polsce przybywa przedstawicielstw chińskich marek motoryzacyjnych. Dotyczy to też samochodów dostawczych oferowanych m.in. przez marki Maxus oraz BYD Trucks. Jakie modele oferują chińscy producenci vanów?

Rynek samochodów dostawczych uchodzi za dosyć hermetyczny i ciężko się na nim przebić. Jednocześnie stanowi on łakomy kąsek dla coraz powszechniejszych nie tylko w Europie, ale i w Polsce chińskich producentów.

W 2023 roku w Polsce zarejestrowano łącznie 64 526 samochodów dostawczych, w tym 2450 elektrycznych dostawczaków. Chińscy producenci oferują zazwyczaj atrakcyjnie wycenione i niemal kompletnie wyposażone pojazdy. Jak zatem wygląda oferta chińskich vanów dostępnych w Polsce?

Reklama

Maxus

Zaczniemy od obecnego w Polsce od 2022 roku Maxusa. Należy on do chińskiego koncernu SAIC Motor. Oferuje zarówno osobowe, jak i lekkie użytkowe samochody. Zdecydowana większość z nich ma napęd elektryczny. Gamę użytkowych modeli tworzą: elektryczny pickup T90, miejski elektryczny dostawczak e-Deliver 3 oraz duży van Deliver 9 i jego elektryczny wariant w postaci e-Deliver 9.

Samochody dostawcze Maxus Nowydostawczy.pl

Maxus e-Deliver 3

Maxus e-Deliver 3 zadebiutował w 2019 roku i występuje jako furgon w dwóch wersjach długości nadwozia oraz jako podwozie do zabudowy. Poniżej prezentujemy najważniejsze parametry techniczne poszczególnych wersji Maxusa e-Deliver 3:

ParametrKrótkaDługaPodwozie do zabudowy
WersjaL1L2Podwozie do zabudowy
Długość [mm]455051455095
Szerokość [mm]178017801780
Wysokość [mm]189519001885
Rozstaw osi [mm]291032853285
Długość przestrzeni ładunkowej [mm]21802770
Szerokość przestrzeni ładunkowej [mm]1220-16651220-1665
Wysokość przestrzeni ładunkowej [mm]13301330
Objętość przestrzeni ładunkowej [m³]4.86.3
Ładowność [kg]9059301095
DMC [kg]253026302600

Maxus e-Deliver 3 korzysta z silnika elektrycznego rozwijającego 155 KM i 260 Nm. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,3 s (dla L1) oraz 10,2 s (dla odmiany L2), zaś prędkość maksymalna ograniczona została do 120 km/h. W przypadku podwozia prędkość maksymalna to 90 km/h.

Baterie trakcyjne mają 50,23 kWh pojemności i zapewniają 238 km zasięgu dla vana L1, 228 km dla vana L2 a w przypadku podwozia do zabudowy od 210 do 253 km. Producent twierdzi, że ładowanie baterii od 0 do 80% zajmuje 45 minut. Na wyposażeniu jest też kabel do ładowania prądem zmiennym o mocy 6,6 kW.

Maxus e-Deliver 3 kosztuje od 153 900 zł za wariant L1, a dłuższa odmiana wyceniona została na 172 900 zł. Z kolei 167 900 zł kosztuje podwozie do zabudowy.

Maxus Deliver 9

Maxus Deliver 9 (znany też jako V90) miał premierę w 2019 roku i jest bezpośrednim następcą typoszeregu V80. W kabinie znajdziemy seryjny 10-calowy ekran multimediów i całkiem bogate wyposażenie standardowe obejmujące m.in. czujniki parkowania z tyłu, kamerę cofania, centralny zamek, Apple CarPlay’a, tempomat czy regulowany w 8 kierunkach fotel kierowcy.

Maxus Deliver 9 występuje jako furgon oraz podwozie do zabudowy. Poniżej prezentujemy kluczowe parametry techniczne poszczególnych wersji Maxusa Deliver 9:

ParametrMaxus Deliver 9 VAN L3H2Maxus e-Deliver 9 L2H2Maxus e-Deliver 9 L3H2Maxus e-Deliver 9 L3H3
Długość [mm]59405546 / 59405546 / 59405940
Wysokość [mm]2535252525252730
Szerokość [mm]2062206220622062
Rozstaw osi [mm]37603366 / 37603366 / 37603760
Przestrzeń ładunkowa Długość [mm]3413301934133413
Przestrzeń ładunkowa Wysokość [mm]1902179217922019
Przestrzeń ładunkowa Szerokość [mm]1366-18001366-18001366-18001366-1800
Objętość przestrzeni ładunkowej [m³]11,559,7 do 139,7 do 139,7 do 13
Ładowność [kg]1140860 do 1200860 do 1200860 do 1200

Maxus e-Deliver 9 z podwoziem do zabudowy występuje w dwóch wersjach. Krótsza L3 mierzy 6200 mm długości i ma 3760 mm rozstawu osi, a jej ładowność bez zabudowy wynosi 1420 kg. Dłuższa L4 mierzy 6680 mm długości, a jej rozstaw osi liczy 4048 mm. W jej przypadku ładowność to 1410 kg.

Poza elektrycznymi napędami w ofercie jest także Maxus Deliver 9. Pod maską ma 2-litrowego turbodiesla, który rozwija 150 KM oraz 375 Nm. Napęd trafia na przednie koła występuje w jedynym w ofercie spalinowym furgonie L3H2 a z 4-cylindrową konstrukcją zblokowana została 6-biegowa skrzynia manualna. Warianty RWD występują natomiast już w podwoziach do zabudowy.

W wersji elektrycznej e-Deliver 9 samochód rozwija 200 KM i 310 Nm, a jego prędkość maksymalna to 100 km/h. Baterie w vanie mają 51,5, 72 lub 88,55 kWh pojemności i zapewniają – według deklaracji producenta – odpowiednio 186, 236 oraz 296 km zasięgu. W wersji z podwoziem do zabudowy akumulatory mają 65 kWh pojemności i zapewniają do 172 km zasięgu w cyklu mieszanym.

Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji Maxusa Deliver 9/e-Deliver 9:

ModelCena netto [zł]
Maxus Deliver 9 VAN L3H2 2.0 TCDI133 900
Maxus e-Deliver L2H2 51,5 kWh219 900
Maxus e-Deliver L3H2 72 kWh252 900
Maxus e-Deliver L3H2 88,55 kWh287 900
Maxus e-Deliver L3H3 72 kWh254 900
Maxus e-Deliver L3H3 88,55 kWh297 900
Maxus Podwozie L3H0258 900
Maxus Podwozie L4H0262 900

Maxus T90

Maxus T90 reklamowany jest przez producenta jako pierwszy elektryczny pickup w Europie. Samochód zadebiutował w 2021 roku i występuje wyłącznie z podwójną kabiną. T90 wyróżnia się nowoczesną stylistyką z wielkim grillem i smukłymi reflektorami LED.

Maxus T90 EV sprzedawany jest z gwarancją na 5 lat lub 100 000 km oraz gwarancją na baterię na pełne 8 lat lub 200 000 km.

Maxus T90 korzysta z silnika elektrycznego o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 310 Nm. Baterie mają 88,8 kWh pojemności i można je naładować od 20 do 80% w 45 minut. Maksymalna moc ładowania wynosi 80 kW. Samochód kosztuje od 243 800 zł netto.

BYD Trucks

BYD powstał w 1995 roku, a w Europie jest obecny już od 1998 roku. Obecnie jest to największy producent samochodów hybrydowych PHEV i elektrycznych na świecie. Posiada też specjalną markę BYD Trucks zajmującą się produkcją lekkich i ciężkich pojazdów użytkowych.

W Polsce ta chińska marka pojawiła się w maju 2023 roku a jej jednym z dystrybutorów jest spółka Inter Cars. Wśród samochodów dostawczych oferowanych przez tą markę w Polsce znalazł się BYD ETP3 eVan.

BYD ETP3 eVan

BYD ETP3 zadebiutował w 2014 roku jako BYD M3, zaś rok później dołączyła do niego wersja elektryczna T3. W Europie model ten sprzedawany jest jako ETP3 eVan. BYD ETP3 jest kompaktowym furgonem będącym bezpośrednim rywalem Maxusa e-Deliver 3.

W przeciwieństwie do Maxusa, BYD występuje tylko w jednej wersji w postaci nieprzeszklonego vana. Co ciekawe, samochód ma przesuwne drzwi po obu stronach i… otwieraną do góry tylną klapę ładowni.

BYD ETP3 eVan mierzy 4460 mm długości, 1720 mm szerokości oraz 1875 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2725 mm. Ładowność – według oficjalnych danych – dochodzić ma do 780 kg.

Baterie trakcyjne mają 44,9 kWh pojemności i umieszczono je w pod podłogą ładowni – według zapowiedzi zestaw akumulatorów zapewniać ma do 233 km zasięgu w trybie mieszanym. Auto można ładować za pomocą prądu zmiennego AC o maksymalnej mocy 6,6 kW lub poprzez podpięcie prądu stałego DC o mocy do 50 kW.

Ładowanie od 20 do 80% trwa powinno 30 minut a elektryczny silnik rozwija 136 KM oraz 180 Nm. Prędkość maksymalna określona została na 100 km/h. BYD ETP3 eVan kosztuje 139 900 zł netto.

Artykuł sponsorowany

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

13 + 14 =