Reklama

Maxus eTERRON 9 – elektryczny pick-up 4×4 z uciągiem 3500 kg

Maxus eTERRON 9 – elektryczny pick-up 4×4 z uciągiem 3500 kg

Na IAA TRANSPORTATION 2024 chiński Maxus pokazał model eTERRON. Ten elektryczny pick-up z 3,5-tonowym uciągiem ma napęd 4×4 i 2 silniki.

Dotychczas oferowany w Polsce elektryczny pick-up Maxusa w postaci tylnonapędowego T90 EV nie stanowi większego zagrożenia dla spalinowych Fordów Rangerów czy Toyoty Hilux.

Teraz w Niemczech premierę miał najnowszy pick-up chińskiego koncernu. Maxus eTERRON posiada dwa silniki elektryczne na przedniej (170 KM) i tylnej osi (272 KM).

Reklama

Akumulator trakcyjny o pojemności 102 kWh można ładować prądem DC z mocą do 115 kW a podładowanie w zakresie20-80% potrwać powinno 40 minut.

Litowo-żelazowo-fosforanowy akumulator wysokonapięciowy pozwala na przejechanie do 430 km (wg WLTP w cyklu mieszanym).

Dzięki odsuwanej tylnej ścianie w kabinie pasażerskiej można przewozić ładunki do 2,4 metra długości. No i przednią pokrywę bagażnika oraz tylną burtę paki można otwierać elektrycznie.

Co ciekawe, bateria Maxusa eTERRON 9 jest umieszczony w dziewięciokomorowej ramie ochronnej o kompaktowych rozmiarach i posiada 9-kanałowy system wentylacji, który pozwala utrzymać temperaturę akumulatora w optymalnym zakresie.

Dzięki temu nowoczesnemu układowi chłodzącemu baterię i połączeniu go ze skutecznym systemem odzyskiwania energii, uzyskano poprawę zasięgu w okresie zimowym o aż 18% (w procent w porównaniu do konwencjonalnych rozwiązań).

Rozbudowany układ zarządzania układem 4×4 i spory bagażnik

Łączna systemowa moc w postaci 442 KM przekazywana jest na obie osie (All-Terrain System) ma sześć wstępnie ustawionych trybów jazdy, w tym standardowy oraz dedykowany do jazdy po błocie czy piasku.

Do tego kierowca może indywidualnie skonfigurować działanie układu 4×4, aby dostosować pracę układu kierowniczego, moc silnika a nawet systemu kontroli stabilności czy siłę działania układu odzyskiwania energii a nawet wysokość pneumatycznego zawieszenia według własnych preferencji a możliwych jest… ponad 400 różnych kombinacji.

Nowy pick-up MAxusa ma 5,5 metra długości a jego ładowność wynosi 620 kg a poza tylną paką znajdziemy tutaj też bagażnik pod przednią pokrywą – mieści on 236 litrów i pozwala przewieźć tam przedmioty wrażliwe na działanie czynników atmosferycznych, czyli np. elektronarzędzia.

Warto też podkreślić, że Maxus eTERRON 9 posiada wielowahaczowe, pneumatyczne zawieszenie eTERRONa 9, które dostosowuje wysokość do prędkości jazdy.

Dzięki temu znacząco zredukowane zostały przechyły nadwozia na zakrętach a w zależności od ustawionej wysokości zawieszenia zmienia się także współczynnik oporu powietrza, a tym samym zasięg. Przykładowo w trybie Easy Load można wysokość klapy o 60 milimetrów, co ułatwia załadunek i rozładunek.

Maxus eTERRON 9 pojawić się w sprzedaży na europejskich rynkach już na początku 2025 roku. Dodatkowe informacje na temat nowego pickupa, w tym ceny i szczegóły dotyczące konkretnej daty wprowadzenia eTERRON 9 do sprzedaży na poszczególnych rynkach, będą ogłoszone wkrótce.

 Źródło zdjęć: Maxus

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 × pięć =