Mercedes-Benz EQV testowany w pobliżu Koła Podbiegunowego

Mercedes-Benz EQV testowany w pobliżu Koła Podbiegunowego

Elektryczny Mercedes-Benz EQV testowany w pobliżu Koła Podbiegunowego poddany został m.in. próbom ładowania baterii przy bardzo niskich temperaturach.

Mercedes-Benz EQV 300 może rozpędzić się do prędkości 140 km/h lub opcjonalnie do 160 km/h.

Mercedes-Benz EQV 300 napędzany jest elektrycznym silnikiem o mocy 204 KM, który dysponuje maksymalnym momentem obrotowym równym 362 Nm i przejechać może do 417-418 kilometrów (według NEDC).

Napędzany na przednie koła minibus z 3,5-tonowym DMC dostępny ma być w dwóch długościach nadwozia (5140 mm, 5370 mm) i z dwoma rozstawami osi (3200 mm, 3430 mm).

Ostatnio przez kilka tygodni zespół 30 inżynierów, w tym mechaników i specjalistów od elektroniki prowadziło w pobliżu Koła Podbiegunowego testy elektrycznego Mercedesa EQV 300.

Zobacz też: Test: Mercedes-Benz V300d 4MATIC – S-klasa w busie (wideo, zdjęcia)

Z tzw. wallbox’a lub publicznych stacji ładowania o mocy do 11 kW uzupełnianie energii w całkowicie rozładowanych akumulatorach EQV trwać ma do 10 godzin.

Na szwedzkich drogach w okolicach Arjeplog sprawdzane były m.in. właściwości jezdne EQV 300.

Jak twierdzą ludzie z Mercedes-Benz Vans, elektryczny minibus dzięki litowo-jonowym akumulatorom umieszczonym nisko pod podłogą, auto prowadzić się ma bardzo stabilnie, zwłaszcza w zimowych warunkach.

Zespół Mercedesa testował także w temperaturach dochodzących do -30 stopni Celsjusza możliwości szybkiego ładowania baterii. Jednym z procedur, które sprawdzano w Szwecji, było sprawdzenie doładowania od 10 do 80% akumulatora w około 45 minut przy wykorzystaniu ładowarki o mocy 110 kilowatów.

Zobacz też: Mercedes-Benz EQV w seryjnej produkcji. Do 8 miejsc i 405 km zasięgu

Zamontowane pod podłogą pojazdu akumulatory przekazują energię do elektrycznego silnika umieszczonego nad przednią osią. Pod względem przestronności kabiny EQV oferuje dokładnie tyle samo miejsca, co zwykła V-klasa z silnikiem Diesla.

Co ciekawe, za pomocą aplikacji „Mercedes me” sprawdzane były możliwości zdalnego uruchomienia ogrzewania wnętrza EQV do pożądanej temperatury i odparowania lodu na szybach.

I co ważne, jeśli EQV będzie wtedy podłączony do punktu ładowania, wymagana energia elektryczna na rozgrzanie kabiny nie zmniejszy zasięgu pojazdu.

Na europejskich rynkach Mercedes EQV dostępny ma być w drugiej połowie 2020 roku. Standardowo ten elektryczny odpowiednik V-klasy dostępny będzie z 6-osobowym wnętrzem, ale będzie można zamówić ten model także dla 7 lub 8 pasażerów (w tym kierowca).

Seryjnie system multimedialny MBUX dla elektrycznego EQV ma być wyposażony w nawigację pokazującą m.on. miejsca, gdzie można doładować pojazd na dłuższej trasie.

Źródło zdjęć: Mercedes-Benz

Podziel się: