Mercedes-Benz eVito – zasięg do 150 km i ponad 1000 kg ładowności

Mercedes-Benz eVito – zasięg do 150 km i ponad 1000 kg ładowności

Już w II połowie 2018 roku pojawić się ma Mercedes-Benz eVito, którego ładowność ma być większa niż 1000 kg, a baterie pozwolą na przejechanie do 150 km.

Jak zaznacza Volker Mornhinweg, szef marki Mercedes-Benz Vans, po eVito w 2019 roku pojawić się ma kolejny użytkowy model spod znaku trójramiennej gwiazdy z napędem elektrycznym. Już wiadomo, że III generacja Sprintera będzie oferowana w wersji z napędem elektrycznym, a produkcją eSprintera zajmie się zakład w Düsseldorfie.

Zobacz też: Elektryczny Mercedes Sprinter będzie produkowany w Düsseldorfie

Reklama

Co ciekawe, szef Mercedes-Benz Vans potwierdził także, iż następna generacja Citana także będzie oferowana z napędem elektrycznym.

Wchodzący na rynek w II połowie 2018 roku Mercedes eVito ma mieć baterię o pojemności 41,4 kWh i w sprzyjających warunkach przejedzie – według deklaracji producenta – do 150 kilometrów. Z kolei przy pełnym obciążeniu i niskich temperaturach zasięg dochodzić ma do 100 kilometrów.

Zobacz też: Test: Mercedes Vito 111 CDI W447 – blaszak na bogato (wideo, zdjęcia)

Co prawda aby naładować w pełni baterię potrzeba aż 6 godzin, a jednostka napędowa generująca 115 KM i 300 niutonometrów rozpędzi eVito do 80 lub 120 km/h (w zależności od wersji, jaką zamówi klient).

Mercedes-Benz eVito dostępny ma być w dwóch długościach nadwozia o długości 5 140 mm oraz 5 370 mm. Do tego dzięki akumulatorom zamontowanym pod pojazdem nie zmieniła się pojemność przestrzeni bagażowej furgonu, która wynosi do 6,6 metra sześciennego, a maksymalna ładowność dochodzić ma do 1 073 kg przy  3,2-tonowej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu.

Na niemieckim rynku Mercedes-Benz eVito kosztować ma 39 990 euro (bez VAT). Już od dzisiaj w przedsprzedaż można zamówić elektryczną furgonetkę Mercedesa, a pierwsze 1000 egzemplarzy, które zostaną zamówione przez stronę internetową www.jetzt-elektroVAN.mercedes-benz.de otrzyma w gratisie Wallbox, czyli specjalną stację ładowania.

Źródło zdjęć: Mercedes-Benz

Podziel się: